May 2012

H Innovatico φέρνει στην Κύπρο τις υπηρεσίες της ΒaaS και το κορυφαίο εργαλείο Social Media Monitoring SM2

 

H ΒaaS (Business as a Service), αποκλειστική αντιπρόσωπος του κορυφαίου εργαλείου Social Media Monitoring & Engagement SM2 του Ομίλου SDL (πρώην Alterian) στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, ξεκινά στρατηγική συνεργασία με την εταιρία Innovatico στην Κύπρο. Η Innovatico, η οποία δραστηριοποιείται σε όλους τους τομείς της ψηφιακής καινοτομίας, αναλαμβάνει στο εξής την εκπροσώπηση των υπηρεσιών της BaaS στην Κύπρο, εντάσσοντας το SM2 στα παρεχόμενα προϊόντα της.

Το SM2 είναι  το εγκυρότερο εργαλείο για όσους θέλουν να γνωρίζουν τι λέγεται για το προϊόν τους σε όλο το φάσμα του διαδικτύου, ενώ είναι το μόνο διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο που υποστηρίζει και την ελληνική γλώσσα εντοπίζοντας τις θετικές ή αρνητικές αναφορές για οποιοδήποτε θέμα, πρόσωπο ή προϊόν. Οι συνδρομητές των υπηρεσιών Social Media Monitoring & Engagement της BaaS έχουν τη δυνατότητα να διεξάγουν έρευνες που τους βοηθούν να βελτιώσουν τη διαδικτυακή τους παρουσία και να χαράξουν την επικοινωνιακή στρατηγική τους.

 

November 2011

BaaS Announces Solution Partnership with Nimble

New Social Business Platform, Nimble, Transforms the Way People Manage Relationships

Athens, Greece – BaaS has announced their solution partnership with Nimble. Nimble is a Social Business Platform that combines relationship management and social engagement into an affordable web-based solution.  It integrates LinkedIn, Facebook, Twitter, Google, email contacts and conversations into one seamless, intuitive environment, empowering small businesses in today’s socially connected world to attract and retain the right customers.  Created by Jon Ferrara, the founder of GoldMine, a pioneering SFA/CRM product, Nimble is the only solution on the market that integrates the “4 Cs” — contacts, calendar, communications and collaboration — to enable professionals to effectively manage the way they see, hear and connect with their company’s most important asset: their business contacts.  “The problem today is our contacts and our communications are in too many places,” said Jon Ferrara, CEO of Nimble. “Between IM, text messaging, LinkedIn, Facebook, Twitter, Skype and email, we can’t keep track of it all. Trying to manage all of this in eight different tabs on your browser isn’t the solution. We created Nimble to solve our own needs and we’re bringing it to the world to help small businesses solve theirs.” Panayiotis Kazanis, Technical Director and Founding Member of BaaS, states, “We are excited to announce this new solution partnership with Nimble.  We are pleased to offer our customers Nimble which unifies email, calendar and social channels in one application.  This will allow our customers to easily see all of the communications made with their contacts no matter where the conversations took place. Nimble is the next evolution in relationship management – a social relationship manager that makes it fun and easy to nurture personal and business relationships.

 

June 2011

BaaS partners with Text Analytics leader Leximancer

BaaS is happy to announce its partnership with text analytics leader Leximancer of Brisbane, Australia. Leximancer is the top text analytics technology in the global market. It was developed at the University of Queensland and provides fast, deep and accurate analysis of any amount of unstructured data, thus enabling users to understand the meaning behind the words. It can interpret large bodies of text and automatically identify key themes, concepts, ideas and connections between cause and effect. Not only does Leximancer support numerous data-file sources, it also provides powerful new web-crawling capabilities that enable it to interpret data scattered across the Internet. This patented software platform is currently in use in over 100 academic institutions world-wide, while more than 100 Leximancer-related papers have been successfully published in the last 18 months. Leximancer is suitable for a variety of applications such as Market Research, Social Media Monitoring, Customer Intelligence & Forensic Analytics. Under the terms of this new partnership, BaaS becomes reseller of Leximancer in Greece and at the same time, can use the Leximancer technology in its consulting projects, thus enhancing its services with a very powerful, state-of-the-art tool. “I am delighted with this relationship” said Mac Exon-Taylor, Head of Leximancer. “Leximancer is rapidly growing its footprint throughout the Americas and Europe and the BaaS partnership is a key platform to consolidate and strengthen our endeavours accordingly. This further underlines Leximancer’s capability to analyse multi-lingual content and support international organisations”.

About Leximancer:

Leximancer is an Australian company that has been providing leading-edge text analytics technology for almost 10 years. The technology was created following 7 years research and development at the University of Queensland by Dr Andrew Smith.  Andrew’s physics and cognitive science background, in conjunction with his working IT application experience, enabled him to envisage and develop an innovative solution to the growing need to readily determine meaning from unstructured, qualitative, textual data. Hence, Leximancer was created and incubated paternally by Uniquest – the commercialisation arm of the University of Queensland – before successfully raising seed capital via Impramatur Capital in London in 2007 and transitioning into new offices in Brisbane, Queensland. Leximancer’s technology is now proven, with customers all around the globe, including the United States, Canada, United Kingdom, Australia, New Zealand, Denmark, Spain, Sweden, Russia, Norway, Taiwan, Germany and Italy. Applications exist in market research, defence, government, consulting, insurance, legal, intelligence, pharmaceuticals and health care.   For further information, please visit http://www.leximancer.com

 

May 2011

Alterian partners with BaaS and adds Greek language to SM2 sentiment analysis capability

London, UK – 18 May 2011 – Alterian, the leader in customer engagement technology and solutions, today announced its partnership with Greek partner, Business as a Service (BaaS), and the development of its social media monitoring tool SM2 to include the capability to track conversation sentiment in Greek. This will be the 60th language that SM2 detects with sentiment analysis in 24 languages, cementing Alterian’s position as the leading provider of social media monitoring for global markets. Alterian SM2 will be the first social media monitoring tool that tracks conversation sentiment in Greek. With a population of 10.8 million, and 4.9 million ( 46.2%) actively online, the Greek market holds a number of new opportunities in the social media monitoring space. Since January, Alterian has worked alongside BaaS, a specialised business intelligence company, to programme the Greek dictionary and co-develop the Greek sentiment analysis as well as perform thorough tests to ensure results are accurate. Bob Barker, VP of Corporate Marketing and Digital Engagement at Alterian believes that this is a positive development for global social media monitoring services: “Social media monitoring has become an important tool for all marketers around the globe who are utilising it to learn more about the individuals in their audience and be able to better target the messages that they send to them. The internet isn’t restricted by geographical boundaries, so there is no reason why social media monitoring should be held back by differences in language. Alterian understands that there is a huge need in all global markets for accurate and effective social media monitoring services. By offering the most comprehensive language and sentiment capability available on the global market we are ensuring that social media monitoring can grow on both a local and global scale.” 

 

January 2011

H εταιρία BaaS φέρνει στην Ελλάδα τη No 1 υπηρεσία Social Media Monitoring & Analytics παγκοσμίως: ALTERIAN SM2   Το πιο προηγμένο μέσο παρακολούθησης και ανάλυσης online δεδομένων παγκοσμίως είναι πλέον στη διάθεση των ελληνικών εταιριών. H εταιρία BaaS λανσάρει το κορυφαίο software SM2 της πολυβραβευμένης αγγλικής εταιρίας ALTERIAN και αποκαλύπτει τη γνώμη των Ελλήνων για κάθε εταιρία, προϊόν, πρόσωπο ή γεγονός! Το ALTERIAN SM2 είναι  το εγκυρότερο εργαλείο Social Media Monitoring and Analytics για όσους θέλουν να γνωρίζουν τι λέγεται για το προϊόν τους στα social media, blogs, news sites και micro blogs. Αρκεί να σημειώσουμε ότι η εταιρία ALTERIAN έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής 10 διεθνή βραβεία και διακρίσεις, μεταξύ των οποίων:

  • Βραβείο Καινοτομίας Econsultancy 2010 στην κατηγορία Online Marketing Research or Customer Insight για τη μεθοδολογία έρευνας που δημιούργησε για το τηλεοπτικό δίκτυο CNN
  • Αναδείχθηκε ηγετική εταιρία στην κατηγορία Marketing Solutions στα CRM Market Awards 2010
  • Είναι στη λίστα με τις 100 σημαντικότερες εταιρίες στο «Knowledge Management» του KMWorld Magazine.

To SM2 καλύπτει όλο το φάσμα του διαδικτύου και μέσα από εξειδικευμένες ανά πελάτη έρευνες, επιστρέφει τον μεγαλύτερο αριθμό αποτελεσμάτων σε σύγκριση με όλα τα ανταγωνιστικά προϊόντα συλλέγοντας και αναλύοντας 60 εκατομμύρια αναφορές/δημοσιεύσεις την ημέρα παγκοσμίως. Επιπλέον, πρόσφατα η ALTERIAN, με τη βοήθεια  της BaaS, πρόσθεσε στο «δυναμικό» της και το ελληνικό λεξικό. Έτσι τώρα,  το διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο αναλύει και τα ελληνικά αποτελέσματα εντοπίζοντας το αρνητικό ή θετικό συναίσθημα, τις θετικές ή αρνητικές αναφορές για οποιοδήποτε θέμα, πρόσωπο ή προϊόν ερευνούν οι πελάτες της BaaS. Οι συνδρομητές της υπηρεσίας έχουν τη δυνατότητα να διεξάγουν έρευνες που τους βοηθούν να χαράξουν τη στρατηγική τους. Αποκτούν σαφή εικόνα για την αντίληψη των καταναλωτών για το προϊόν τους αλλά και τα ανταγωνιστικά τους προϊόντα. Εντοπίζουν τους opinion leaders οι οποίοι επηρεάζουν την κοινή γνώμη στον τομέα που δραστηριοποιούνται. Έτσι, παίρνουν πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωση του προϊόντος ή των υπηρεσιών τους, αλλά και ιδέες για την πολιτική marketing του προϊόντος τους. Ακόμα, αξιολογούν εύκολα τα αποτελέσματα της εκάστοτε καμπάνιας τους και συγχρόνως αντιλαμβάνονται άμεσα ζητήματα που απαιτούν επιτόπου αντιμετώπιση. Το πρόγραμμα ALTERIAN SM2 καλύπτει μεταξύ άλλων blogs, message boards & forums, microblogs (π.χ. Twitter, Plurk), social networks (π.χ. Facebook, LinkedIn), Video & Photosharing (π.χ. YouTube, Flickr), news portals, wikis κ.ά. Πιο συγκεκριμένα, παρέχει στους συνδρομητές του:

  • Σαφείς γραφικές απεικονίσεις των πληροφοριών που τους ενδιαφέρουν
  • Όλα τα δεδομένα που ‘ανέβηκαν’ στο Internet από το 2007 μέχρι σήμερα
  • Αυτόματη αναγνώριση της συναισθηματικής χροιάς σε πολλές γλώσσες
  • Γεωγραφική κατανομή των αποτελεσμάτων
  • Δημιουργία παραλλήλων εξειδικευμένων αναζητήσεων βάσει των αναγκών του πελάτη
  • Αυτόματες ειδοποιήσεις για νέα αποτελέσματα
  • Εξαγωγή των δεδομένων σε μορφή xls ή xml
  • Πλήρες Web Service API

Επιπλέον, οι έμπειροι άνθρωποι της BaaS αξιολογούν και ερμηνεύουν τα αποτελέσματα της εκάστοτε έρευνας σε δομημένη έκθεση και συμπληρώνουν το κάθε γράφημα με τα δικά τους συμπεράσματα προσφέροντας στους συνδρομητές της υπηρεσίας πλήρη εικόνα και ανάλυση των ευρημάτων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...