Άλλη μια χρονιά φεύγει, αφήνοντας πίσω της νέα δεδομένα, για να τα επεξεργαστούν οι επόμενες… Νέα δεδομένα στην κοινωνία, στην τεχνολογία και φυσικά, στα social media, που είναι ο καθρέφτης αυτών που ζούμε – καμιά φορά και η αφετηρία τους.

Εμείς, από τη δική μας επαγγελματική σκοπιά, είδαμε να συμβαίνουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα σε επίπεδο marketing & επικοινωνίας, είδαμε τους ανθρώπους να ενώνουν τις φωνές τους και φέτος για διάφορους σκοπούς, είδαμε νέες τάσεις που ήρθαν να διαμορφώσουν το μέλλον. Είδαμε όμως και πώς η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί καμιά φορά να γίνει και επικίνδυνο όπλο, αν αφεθεί ανεξέλεγκτη…

And now, without further ado, σας παρουσιάζουμε τα γεγονότα, τα trends και τις καμπάνιες που επιλέξαμε για το δικό μας, απόλυτα υποκειμενικό Social Media Top 10 του 2017.

 

Νο 10: #Covfefe

Ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών έδωσε φέτος άφθονες πάσες για τρολάρισμα, με την άχαρη επικοινωνία του και τα γλωσσικά του ατοπήματα,. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η άγνωστη λέξη ‘Covfefe’ που δεν υπάρχει σε κανένα λεξικό, αλλά κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες να γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο, χάρη σε ένα λάθος tweet του πλανητάρχη. Αμέσως έσπευσαν άπαντες, ανώνυμοι και επώνυμοι, να δώσουν μια ερμηνεία στη μυστηριώδη λέξη με διάφορα memes. Φυσικά, υπήρξαν και κάποια έξυπνα brands, όπως το εικονιζόμενο Douwe Egberts, που ξεχώρισαν για τα καλά αντανακλαστικά τους και εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για  να κάνουν real time marketing με χιούμορ.

 10. BaaS_static_Blog_12-2017_coffee

Νο 9: Meet the Bakers

Με μια από τις πιο εντυπωσιακές και καινοτόμες digital καμπάνιες της χρονιάς, η γνωστή αλυσίδα Ted Baker παρουσίασε την ανοιξιάτικη συλλογή της, συνδυάζοντας ένα άκρως δημιουργικό storytelling με τα πιο σύγχρoνα ψηφιακά μέσα, για να πουλήσει τα ρούχα της. Πρωταγωνιστές, η οικογένεια των Bakers που, ντυμένοι στην τρίχα, μοιράστηκαν την ειδυλλιακή ζωή τους σε μια σειρά από διαδραστικά Instagram stories σαν επεισόδια sitcom. Η καμπάνια ολοκληρώθηκε με ένα 360 video, που έδινε τη δυνατότητα στους χρήστες να εξερευνήσουν στον κόσμο των Bakers, αλλά και να ψωνίσουν. Ένα εξαιρετικό case study για το πώς το σωστό styling και η σωστή χρήση των social media μπορούν να απογειώσουν ένα brand.

 9. BaaS_static_Blog_12-2017_tedBaker

Νο 8: Eggo ‘Stranger Things’ campaign

Περίεργα.. πράγματα συνέβησαν στα γραφεία της Kellogg’s, όταν η ηρωίδα της πιο δημοφιλούς σειράς του Netflix εκδήλωσε μια υπερβολική αγάπη για τις βάφλες Eggos, που ήταν αγαπημένο προϊόν των Αμερικανών στα ’80s. Φυσικά, η εταιρεία το εκμεταλλεύθηκε, όπως θα έκανε κάθε marketer που σέβεται τον εαυτό του, για να προωθήσει το προϊόν εν όψει του 2ου κύκλου του “Stranger Things”. Το κοινό των social media αγκάλιασε τη σύνδεση των δύο brands κατά τη διάρκεια της καμπάνιας, ενώ το buzz κορυφώθηκε τον Οκτώβριο, λίγο πριν από την πρεμιέρα των νέων επεισοδίων.

 8. BaaS_static_Blog_12-2017_strangerThings

No 7: Women’s march

Συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων ετών, τα social media αποτέλεσαν και φέτος την αφετηρία μαζικών κοινωνικών κινημάτων. Από αυτά, τη μεγαλύτερη απήχηση  είχε το κίνημα Women’s March, που βραβεύτηκε με Webby Award ως Social Movement of the Year. Η αρχή έγινε στο Facebook, όταν μια γυναίκα εξέφρασε ανησυχία  για την ισότητα των φύλων λόγω την έκβασης των αμερικανικών εκλογών και δημιούργησε ένα event page. Μέσα σε λίγες ώρες, οργανώθηκε μία από τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά σε εκατοντάδες χώρες σε όλο τον κόσμο, η οποία ‘έβγαλε’ 5 εκατομμύρια άτομα στους δρόμους, στις 21 Iανουαρίου. Μια ακόμα απόδειξη ότι ο σωστός ακτιβισμός χρειάζεται και το σωστό hashtag!

 7. BaaS_static_Blog_12-2017_womensMarch

Νο 6: Know your lemons

Τι κοινό έχουν τα λεμόνια με τον καρκίνο του μαστού; Η καμπάνια ευαισθητοποίησης #KnowYourLemons της φιλαθρωπικής οργάνωσης Worldwide Breast Cancer κατάφερε να τα συνδέσει για καλό σκοπό. Μέσα από ένα Facebook community που εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο τη δύναμη της εικόνας, τα λεμόνια παρομοιάστηκαν με γυναικεία στήθη για να δείξουν τα ‘σημάδια’ της ασθένειας χωρίς πολλά λόγια, με τρόπο κατανοητό σε όλα τα κοινά. Και ο στόχος επετεύχθη! Μέσα σε μόλις 3 εβδομάδες, η καμπάνια ‘έφτασε’ σε 166 εκατομύρια χρήστες παγκοσμίως, φέρνοντας κάθε γυναίκα πιο κοντά στην πρόληψη. Συγχρόνως, οι δωρεές στην οργάνωση ξεπέρασαν κατά 317% τον αρχικό στόχο της καμπάνιας.

 6. BaaS_static_Blog_12-2017_Lemons

Νο 5: Messenger chatbots

Δεν είναι πια επιστημονική φαντασία. Τα chatbots έκαναν πέρυσι την εμφάνισή τους στο Facebook Messenger, όμως φέτος έγιναν τόσο δημοφιλή που είναι αδύνατον να τα αγνοήσεις.  Ο ρομποτικός βοηθός σου μπορεί πλέον να εξυπηρετεί τους πελάτες σου σε ένα πριβέ περιβάλλον. Από παραγγελίες πίτσας μέχρι συμβουλές για μακιγιάζ και προσωποποιημένα βίντεο ή παιχνίδια, όλα είναι δυνατά με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Ή μήπως όχι ακόμα; Όπου υπάρχουν success stories, συνήθως υπάρχουν και μεγάλα fails. Σύμφωνα με έρευνα, το 70% των συνομιλιών με chatbots αποτυγχάνουν, καθώς η τεχνολογία δεν έχει ωριμάσει αρκετά, ώστε να μπορέσουν τα chatbots πραγματικά να μας αντικαταστήσουν. Παρ’ όλα αυτά, βιώνουμε σίγουρα μια μεγάλη αλλαγή στην εμπειρία του καταναλωτή, που θα διευκολύνει τα brands να πετυχαίνουν τους στόχους τους με λιγότερους πόρους. Επομένως, αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις…

 5. BaaS_static_Blog_12-2017_Chatbots

Νο 4: Help a Dane

«Αγαπητοί Έλληνες, βοηθήστε έναν Δανό στον ήλιο!» Με αυτή την έκκληση σε πέντε διαφορετικές γλώσσες, η χιουμοριστική δανέζικη εκστρατεία Sun Safety κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση, όχι μόνο στους Έλληνες, αλλά και στους Ιταλούς, τους Ισπανούς, τους Γάλλους και τους Ταϊλανδούς. Στην αρχή νομίζαμε ότι μας έκαναν πλάκα, όμως οι Δανοί μιλούσαν πολύ σοβαρά για τον καρκίνο του δέρματος που ταλαιπωρεί τον λαό τους και γι’ αυτό έφτιαξαν 5 videos, στοχευμένα στους κατοίκους των 5 αγαπημένων τους καλοκαιρινών προορισμών. Τα social media έκαναν τη δουλειά τους και μέχρι το καλοκαίρι οι Δανοί είχαν βρει ανταπόκριση, δηλαδή χιλιάδες εθελοντές, ομπρέλες, καπέλα και αντηλιακά. Όσο για την ελληνική απάντηση, μπορείτε να τη δείτε ΕΔΩ. 

 4. BaaS_static_Blog_12-2017_HelpaDane

Νο 3: We accept

H απάντηση της Airbnb στην ταξιδιωτική απαγόρευση που επέβαλε ο Πρόεδρος Trump σε πολίτες συγκεκριμένων χωρών, ήταν “We Accept”. Μια καμπάνια που “κλείνει” την πόρτα στις διακρίσεις κάθε είδους! Τον περασμένο Φεβρουάριο,  ο κόσμος των social media αγκάλιασε θερμά αυτή την πρωτοβουλία για την αποδοχή και τη φιλοξενία των προσφύγων. Η καμπάνια πέτυχε 87 εκατομμύρια impressions, ενώ προσέλκυσε 15.400 εθελοντές που πρόσφεραν τα σπίτια τους γι’ αυτό τον σκοπό. Το αναφαίρετο δικαίωμα όλων στην ισότητα αξίζει να γίνεται ‘viral’ και κερδίζει επάξια μια θέση στις σπουδαιότερες social στιγμές της χρονιάς.

 3. BaaS_static_Blog_12-2017_weAccept

Νο 2: #metoo

Για άλλη μια φορά ένα hashtag ένωσε ολόκληρο τον πλανήτη – αυτή τη φορά, ενάντια στη σεξουαλική παρενόχληση! To #metoo ήταν ένα κίνημα που εξελίχθηκε σε τσουνάμι, καταστρέφοντας τη φήμη και την καριέρα κάποιων ανδρών στην πορεία του. Όλα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο, όταν η ηθοποιός Allyssa Milano καταδίκασε τις πράξεις του χολυγουντιανού παραγωγού Harvey Weinstein στο Twitter προτρέποντας τα άτομα που έχουν δεχτεί σεξουαλική επίθεση, να μη διστάζουν άλλο να το δηλώσουν δημοσίως. Αμέσως δημιουργήθηκε μια αλυσιδωτή αντίδραση και το hashtag #metoo έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα σε λίγες ώρες. Κι ακόμα δεν τα έχουμε δει #όλα.

2. BaaS_static_Blog_12-2017_MeeToo 

Νο 1: Fake news, social media & πολιτική προπαγάνδα

Ύποπτα likes, videos με ακατάλληλο ή επικίνδυνο περιεχόμενο, παραπλανητικές πολιτικές διαφημίσεις που «κέρδισαν» ψηφοφόρους και προφίλ-φαντάσματα που κανείς δεν μπόρεσε να εντοπίσει… Με αφορμή τη θριλερική νίκη του Donald Trump στις τελευταίες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, το Brexit και την πιο πρόσφατη υποτιθέμενη επιρροή της Ρωσίας στο δημοψήφισμα της Καταλονίας, οι άνθρωποι του Facebook, του Twitter και της Google αρνήθηκαν το ρόλο του useful idiot. Έτσι, ξεκίνησαν καμπάνια κατά των fake news, με σκοπό την καταπολέμηση της προπαγάνδας, των πλαστών προφίλ και των ψεύτικων ειδήσεων και διαφημίσεων. Όλα αυτά αποδεικνύουν πως η πραγματικότητα δεν είναι μακριά από ένα sci-fi επεισόδιο του Black Mirror, αφού τα social media έχουν τη δύναμη ακόμα και να αναδιαμορφώσουν την παγκόσμια τάξη πραγμάτων…

 1. BaaS_static_Blog_12-2017_fakeNews

Και κάπου εδώ τελειώνει το 2017 κι εμείς ολοκληρώνουμε αυτή την ανασκόπηση με έναν «γνωστό άγνωστο» που βρέθηκε φέτος στο μάτι του κυκλώνα, αλλά δεν έχασε το χιούμορ του…

15726866_965987626870733_907580993976389862_n (1)

 

 

Καλές γιορτές από την ομάδα της BaaS!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagged with →  
Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...