Η συνήθης πρακτική στο marketing θέλει ένα άτομο ή μία ομάδα ατόμων να επιλέγει και να αποφασίζει όλα τα στοιχεία κάποιας προωθητικής ενέργειας, ανάλογα με τα δεδομένα που διαθέτει αλλά και την υποκειμενική του άποψη.

 

Άσε το κοινό σου να αποφασίσει τι του αρέσει και τι όχι.

 

Η θεωρία του A/B testing τονίζει ότι πρέπει να κάνουμε κάποια πειράματα σε ένα μικρό κομμάτι του κοινού μας με σκοπό να δούμε τι «δουλεύει» καλύτερα και τι όχι. Είναι σημαντικό τα πειράματα αυτά να είναι μετρήσιμα, δηλαδή να έχουμε προσδιορίσει από πριν ποιο metric εξετάζουμε αλλά και να κάνουμε μία αλλαγή κάθε φορά, ώστε να είμαστε σίγουροι για το τι ήταν αυτό που «δούλεψε». Για να γίνει κατανοητή η φιλοσοφία του A/B testing, ας δούμε ένα παράδειγμα:

 

Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να κάνουμε προώθηση κάποιας προσφοράς μέσω email. Στην κλασική περίπτωση, ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων θα έπρεπε να καταλήξει στο θέμα του email, στο περιεχόμενό του αλλά και στο call to action που θα είχε αυτή η καμπάνια. Με το A/B testing, όμως, στέλνουμε 3 διαφορετικές καμπάνιες στο 10% του κοινού μας: μία που έχει 3-4 διαφορετικά θέματα, μία με διαφορετικές εκδοχές του content και μία με διαφορετικά calls to action. Έτσι, έχοντας δει ποιο θέμα έχει το μεγαλύτερο open rate αλλά και ποιο περιεχόμενο και call to action έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα, θα έχουμε φτιάξει μια πολύ αποδοτική email campaign, για να σταλεί στο υπόλοιπο 90% της βάσης μας.

 ab testing

Οι αλλαγές μπορεί να είναι από μικρές (π.χ. διαφορετικό χρώμα σε ένα κουμπί) έως και ολοκληρωτική αλλαγή του περιεχομένου. Πειράματα μπορούμε να κάνουμε και σε ποιοτικά ή δημογραφικά στοιχεία του κοινού μας, όπως το να δούμε αν η διαφήμισή μας αποδίδει καλύτερα σε άντρες ή γυναίκες, ποιο είναι το ποιοτικότερο ηλικιακό γκρουπ ή αν το κοινό μας προτιμάει να βλέπει εικόνες ή βίντεο. Δεν υπάρχει περιορισμός στο τι θα τεστάρουμε, αρκεί να έχουμε κατά νου ότι πρέπει να είναι μετρήσιμο και να κάνουμε μία αλλαγή κάθε φορά.

 

Το A/B testing δεν σταματάει μόνο σε προωθητικές ενέργειες. Αν θέλουμε, μπορούμε να τεστάρουμε κάποια στοιχεία σε ένα site, δηλαδή να «σερβίρουμε» διαφορετικές εκδοχές στους επισκέπτες, για να δούμε ποια αποδίδει καλύτερα με βάση τον στόχο που έχουμε βάλει.

 

Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μας «βοηθούν» να κάνουμε A/b testing, ενώ πλατφόρμες όπως το MailChimp και το Facebook παρέχουν τη δυνατότητα να κάνουμε μέσα σε αυτές τα τεστ που θέλουμε.

 

Είναι πολύ σημαντικό να καταγράφουμε τι έχει «δουλέψει» και τι όχι, ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα δεδομένα αυτά σε επόμενες ενέργειες αλλά και να βελτιωνόμαστε συνεχώς. Εξάλλου, δεν πρόκειται για μια διαδικασία περιορισμένου χρόνου, αλλά για μια συνεχή διαδικασία που αποσκοπεί στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων μας.

 

Στη BaaS, έχουμε τη γνώση και το expertise, για να ανταποκριθούμε ακόμα και στις πιο απαιτητικές ανάγκες. Απλώς, ρωτήστε μας, στέλνοντας μήνυμα στο social@baas.gr.

 

By Ioannis Kiskipelis

Performance Advertising Consultant

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...