Δεν ξεχωρίζεις από τον σωρό, όταν μπαίνεις κι εσύ στον σωρό!
Η TrackMaven ανέλυσε 50 εκατομμύρια δείγματα περιεχομένου το 2015 και έβγαλε πόρισμα ότι η παραγωγή περιεχομένου ανά brand αυξήθηκε κατά 35% σε κάθε μέσο, αλλά το engagement μειώθηκε κατά 17%. Όπως συνοψίζουν εκπρόσωποί της:

«Πρόκειται για υπερβολική δόση περιεχομένου. Καθώς όλο και περισσότερο περιεχόμενο πλημμυρίζει τα κοινωνικά δίκτυα, το engagement που αναλογεί στο μέσο brand ολοένα και μειώνεται. Δεδομένου ότι υπάρχει όριο στο πόσο περιεχόμενο μπορεί να καταναλωθεί, να γίνει liked ή shared, το κάθε brand πρέπει να δημιουργήσει το δικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με την παραγωγή ξεχωριστού, αντιπροσωπευτικού περιεχομένου.»

content

Καθώς η τάση του content marketing κυριάρχησε τα τελευταία χρόνια, έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην παραγωγή του. Η λέξη «περιεχόμενο» («content») υποδηλώνει κάτι που περιέχεται σε ένα δοχείο (container). Με αρκετά δοχεία να προέρχονται από νέες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, πολλά brands άρχισαν να προσεγγίζουν την παραγωγή περιεχομένου με εργοστασιακή λογική. Έχω ακούσει marketers να παρομοιάζουν το content marketing με το τάισμα ενός θηρίου.

O διευθύνων σύμβουλος της P&G, Marc Pritchard, περιέγραψε πρόσφατα την κατάσταση ως εξής:

 

«Έχουμε πέσει σε μια παγίδα ‘βοθροπεριεχομένου’…

«Στην προσπάθειά μας να κάνουμε δυναμικό real-time marketing στην digital εποχή, φτιάχναμε χιλιάδες νέες διαφημίσεις, posts και tweets επειδή νομίζαμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να ξεχωρίσει κανείς από τον σωρό είναι να παράγει περισσότερες διαφημίσεις.

«Η διαφήμιση δεν έχει και την καλύτερη φήμη, γι’ αυτό προσπαθούν να την μετονομάσουν σε «περιεχόμενο». Είναι λογικό, εάν σκεφτούμε ότι τα περισσότερα πράγματα που χαρακτηρίζουμε ως «περιεχόμενο», τα αντιμετωπίζουμε σαν κουτί της Πανδώρας που δεν πρέπει να ανοίξουμε…

«Εμείς τελικά αποφασίσαμε να σταματήσουμε το θόρυβο, να εξελίξουμε το παιχνίδι μας και να δώσουμε στους καταναλωτές την εμπειρία που τους αξίζει. Πήραμε την απόφαση να ανεβάσουμε τον πήχη της δημιουργικότητάς μας, και αυτό είναι το κλειδί για την ανοδική μας πορεία στην αγορά…

«Η δημιουργικότητα οδηγεί σε εξέλιξη. Κάνουμε συνεχείς προσπάθειες να ανεβάζουμε τον πήχη, να κάνουμε αδιαφιλονίκητα το καλύτερο δυνατόν. Όλοι μας έχουμε την επιλογή να θέσουμε πρότυπα στον κλάδο μας. Θα αφήσουμε την αχανή τεχνολογία να διαβρώσει το έργο μας ή να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό μας; Θα ανεβάσουμε τον πήχη της δημιουργικότητας; Ναι, και θα τον υπερβούμε…»

 

Ο Marc τόλμησε να ορίσει το δίπολο της δημιουργικότητας ως επιλογή ανάμεσα στην «Τέχνη» και στα «Σκατά» (Craft vs Crap). Μου αρέσει πολύ αυτός ο διαχωρισμός και συμφωνώ πως είναι καιρός να δοθεί εκ νέου έμφαση στη δημιουργική δεξιοτεχνία. Δεν μπορούμε να έχουμε engagement, αν δεν είμαστε ικανοί να εμπνεύσουμε και να το κερδίσουμε.

 

*Το κείμενο και η γελοιογραφία αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του Marketoonist και με άδεια δημοσιεύονται στα ελληνικά από την BaaS.

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...