Kάθε φορά που φτάνει η ώρα της ετήσιας ανασκόπησής μας, διαπιστώνουμε με έκπληξη πόσο αλλάζουν τα δεδομένα στα social media μέσα σ’ ένα χρόνο. Αυτή τη στιγμή θα λέγαμε ότι τα όρια ανάμεσα στα social media και τον ‘πραγματικό’ κόσμο έχουν γίνει δυσδιάκριταTα γεγονότα όχι μόνο αναδεικνύονται και αποκτούν ‘υπόσταση’ μέσα από τα social media, αλλά συχνά ξεκινούν από εκεί, δηλαδή συμβαίνουν στα social media κι έπειτα αποκτούν ‘υπόσταση’ στον έξω κόσμοΠρόσφατο παράδειγμα οι αμερικανικές εκλογές, όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατηγορήθηκαν ευθέως ότι συνέβαλαν στη νίκη του Trump! Ό,τι κι αν ισχύει, οι εξελίξεις σε κάνουν να αναρωτιέσαι: «Eίμαι στα social media, άρα υπάρχω;» 

Μετά από αυτή τη ρητορική ερώτηση, προχωράμε στο δικό μας υποκειμενικό Top 10 με στιγμές, γεγονότα, καμπάνιες και trends που ξεχωρίσαμε, επειδή άφησαν το στίγμα τους στη χρονιά που φεύγειεπειδή έκαναν buzzή απλά επειδή συνδύασαν με έμπνευση το marketing με την τεχνολογία, πιάνοντας τον παλμό της εποχής 

 

No 10.  Snickers Hungerithm 

 

no10

Για άλλη μια φορά, η Snickers πρωτοτύπησε τον περασμένο Μάιο και απέσπασε βραβείο στα Twitter Awards για την πιο καινοτόμο χρήση του μέσου. Ο λόγος για το Hungerithm, έναν αλγόριθμο που αναλύει τα tweets των χρηστών και ‘μετράει’ τη συναισθηματική τους φόρτιση. Όσο ανεβαίνουν οι τόνοι, τόσο πέφτει η τιμή της Snickersστα συνεργαζόμενα καταστήματα 7-Eleven! Η καμπάνια πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία, αλλά ελπίζουμε ότι θα ταξιδέψει και στον υπόλοιπο κόσμο, γιατί… δεν είσαι ο εαυτός σου όταν πεινάς! 

 

Νο9. H καμπάνια των Radiohead 

 

no9

Εκκωφαντική σιωπή… Μόνο μια τόσο αντιφατική φράση μπορεί να εκφράσει τον τρόπο με τον οποίο οι Radiohead κατάφεραν να δημιουργήσουν buzz γύρω από την κυκλοφορία του τελευταίου τους δίσκου, τον περασμένο Μάιο. Το διάσημο συγκρότημα άφησε άναυδους τους fans όταν κυριολεκτικά…εξαφανίστηκε από τα social media, κάνοντας πράξη τους στίχους του γνωστού τους τραγουδιού «How to disappear completely». Αφού έκαναν αισθητή την απουσία τους, οι Radiohead έσπασαν τελικά την αινιγματική σιωπή τους δημοσιεύοντας δύο teaser animated clips στο Instagram και έκαναν όλο το Internet να μιλάει γι’ αυτούς. 

  

Νο 8. Mannequin Challenge 

 

Το είδαμε κι αυτό. Μετά τη φρενίτιδα του Harlem Shake και του Ice Bucket Challenge,η νέα τρέλα των social media ήρθε να ”παγώσει”τον χρόνο και λέγεται ‘Mannequin Challenge’.Από τις αρχές Νοεμβρίου μέχρι σήμερα, έχουν ανέβει στα κοινωνικά δίκτυα χιλιάδες βίντεο με ακινητοποιημένες ομάδες ανθρώπων –από αθλητές και celebrities, μέχρι πολιτικά πρόσωπα- στις πιο απίθανες πόζες.  

  

Νο 7.  Facebook Reaction buttons 

 

no7

Το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο αποφάσισε να δώσει “φωνή” στα συναισθήματά μας τον περασμένο Φεβρουάριο, προσφέροντάς μας 5 reaction buttons. Από τότε, τα timelines μας πλημμύρισαν με γέλια, δάκρυα, έκπληξη, τσαντίλα, αλλά και πολλή αγάπη! Με αυτό το φαινομενικά αθώο, νέο feature, ακόμα και οι πιο «σιωπηλοί» χρήστες άρχισαν πλέον να εκφράζονται, παρέχοντας τη δυνατότητα στο Facebook αλλά και στα διαφημιζόμενα brands να συλλέγουν σημαντικές πληροφορίες και να μας «στοχεύουν» με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια! 

  

Νο6. Like my Addiction”  

 

no6

Στις αρχές Αυγούστου, η γοητευτική Louise Delageέκανε την εμφάνισή της στο Instagram και μέσα σε λίγες εβδομάδες είχε συγκεντρώσει χιλιάδες followers. Όλοι έκαναν like στις φανταχτερές και χλιδάτες φωτογραφίες της, χωρίς να δίνουν σημασία στο γεγονός ότι η κοπέλα πόζαρε πάντα με ένα ποτό στο χέρι… Σύντομα αποκαλύφθηκε ότι πίσω από τον λογαριασμό της όμορφης Γαλλίδας κρυβόταν μια από τις πιο δυνατές καμπάνιες κοινωνικής ευαισθητοποίησης της χρονιάς που πέρασε. Έτσι, ο οργανισμός Addict AIDE μας απέδειξε πόσο εύκολο είναι να αγνοήσουμε τα σημάδια του αλκοολισμού.   

  

No 5. #ShareYourEars 

 

no5

Οι χρήστες των social media φόρεσαν με μεγάλη προθυμία τα αυτιά του Mickey Mouse στις αρχές της χρονιάς,αγκαλιάζοντας την πρωτοβουλία της Disney για την ενίσχυση του MakeAWish FoundationKάθε φωτογραφία ‘ξεκλείδωνε’ μια δωρεά $5 της Disney Parks για το ίδρυμα, με  στόχο να συγκεντρωθεί $1εκ. Ποσό που τελικά διπλασιάστηκε λόγω της εκπληκτικής συμμετοχής των χρηστών μέσα σε 1,5 μόλις μήνα! 

  

Νο 4. #BlackLivesMatter 

 

no4

Δεν ήταν ένα ακόμη hashtag που εμφανίστηκε σε μια συγκεκριμένη συγκυρία και χάθηκε μόλις μερικές εβδομάδες μετά. Το #BlackLivesMatter, βραβευμένο με Webby Award ως το Social Movement of the Year 2016, ξεκίνησε τρία χρόνια πριν ως μία κοινωνική διαμαρτυρία ενάντια στην αυθαίρετη αστυνομική βία και εξελίχθηκε σε ένα πολυποίκιλο κίνημα, το οποίο έγινε αισθητό παγκοσμίως τον περασμένο Αύγουστο, με πολλές ακτιβιστικές οργανώσεις να έχουν ενώσει πλέον τις φωνές τους κάτω από αυτό το μήνυμα.  

  

No 3. Goodbye, Social Media President 

 

no3

Ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε τον 1ο Πρόεδρο της Social Media εποχής. Από την προεκλογική του κιόλας εκστρατεία μέχρι και την ομιλία του, μέσω Facebook Live video, μπροστά στον Παρθενώνα τον περασμένο Νοέμβριο, ο Barack Obama αναμφίβολα ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη της πολιτικής επικοινωνίας. Αξιοποιώντας πρόθυμα κάθε διαθέσιμη πλατφόρμα, χρησιμοποίησε υποδειγματικά τα social media, με συνέπεια, σοβαρότητα, αλλά και με αρκετό χιούμορ, και μας έδειξε πώς ένας πολιτικός μπορεί να χτίσει αποτελεσματικά ένα δυναμικό, αξιοπρεπές και συγχρόνως ανθρώπινο προφίλ. 

  

Νο 2.  Facebook Live 

 

no2

Είναι μήπως το Facebook Live μια καθοριστική στιγμή για τον κόσμο της ενημέρωσης, όπως τουλάχιστον τον γνωρίζαμε; Μήπως προμηνύει ένα μέλλον δίχως τηλεόραση, μια νέα πραγματικότητα με άμεση αναμετάδοση εκπομπών, γεγονότων και γενικότερα στιγμών; Όπως και να ‘χει, το Facebook Live ήρθε τον περασμένο Απρίλιο για να μείνει, δίνοντας ένα τεράστιο όπλο στα brands να επικοινωνούν οποιοδήποτε γεγονός ζωντανά, αλλά και τη δυνατότητα στον κάθε χρήστη να μοιράζεται, να παρακολουθεί, να ενημερώνεται ‘από πρώτο χέρι’ για ό,τι συμβαίνει οπουδήποτε στον κόσμο.  

  

No 1. Pokemon Go: Το social φαινόμενο της χρονιάς! 

 

no1

Ήταν περίπου μέσα Ιουλίου, όταν λέξεις όπως pokeballs, pokestopsκ.ά. εισέβαλαν στο λεξιλόγιό μας. Η “επαυξημένη” πραγματικότητα του Pokemon Go διείσδυσε στην καθημερινή ζωή εκατομμυρίων χρηστών και ο κόσμος γύρω μας μετατράπηκε σε μια αρένα ξέφρενης περιπέτειας, όπου πραγματικότητα και φαντασία έγιναν ένα. Σύντομα το ‘κυνήγι’ των Pokemon αναδείχθηκε στο πιο δημοφιλές mobile παιχνίδι στην ιστορία, εκτοξεύοντας τη μετοχή της Nintendoστα ύψη και δίνοντας μια μοναδική ευκαιρία στους marketersνα ‘οδηγήσουν’ το κοινό στα προϊόντα τους. Το Pokemon Go όχι μόνο κατέκλυσε τα social media, αλλά αποτέλεσε ένα υποδειγματικό social network από μόνο του, ‘συνδέοντας’ γνωστούς και αγνώστους μεταξύ τους, online, αλλά και offline. Μπορεί το φαινόμενο να «ξεφούσκωσε», όμως είμαστε βέβαιοι ότι άνοιξε το δρόμο για ακόμη περισσότερα και εντυπωσιακότερα social φαινόμενα στο μέλλον. 

 

Και κάπου εδώ τελειώνει το 2016, σε μια συγκυρία δύσκολη για τον «πραγματικό» κόσμο. Όσο για τον θαυμαστό κόσμο των social media, είτε τον αγαπάμε, είτε αγαπάμε να τον μισούμετο σίγουρο είναι ότι συνεχίζει να μας δίνει κάθε μέρα όλο και μεγαλύτερη δύναμη να ακουγόμαστε, να δημιουργούμε, να αλλάζουμε – ευχόμαστε προς το καλύτερο.  

 

Καλές γιορτές!

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...