Εδώ και καιρό παρατηρούμε επιχειρήσεις που κάνουν καμπάνιες στα Social Media, να ρωτούν συνεχώς πώς θα πάνε ένα βήμα παραπέρα από το branding, δηλαδή το χτίσιμο της αναγνωρισιμότητάς τους, σε πραγματικές πωλήσεις. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, κακό, μέτριο ή καλό, πολλές εταιρίες προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, χωρίς όμως να ελπίζουν πραγματικά σε κάτι χειροπιαστό, πέρα από τη δημιουργία Brand Awareness. Η πλειοψηφία των agencies δεν προτείνει ή δεν γνωρίζει καν τεχνικές, για να οδηγήσει τους πελάτες στο επόμενο στάδιο. Και ποιο τελικά είναι το επόμενο στάδιο;

Αρκετοί θα πουν ότι αυτό που περιγράφω είναι το λεγόμενο Performance Advertising, άλλοι θα το μπλέξουν με το programmatic (που είναι και trendy και ψαρώνει τους πελάτες), άλλοι θα συμπληρώσουν DMP, DSP και άλλες ορολογίες φτάνοντας μέχρι “Turbo Injection” κλπ. Ας αφήσουμε την ορολογία και ας πάμε σε περισσότερο ουσιαστικά πράγματα όπως το γνωστό σε όλους τους ανθρώπους του Marketing “Purchase Funnel”.

Σε απλή γλώσσα, το Purchase Funnel είναι η μεθοδολογία που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος προκειμένου να φτάσει στην πώληση. Χωρίζεται σε διάφορα στάδια και μπορεί επίσης να μικρύνει να μεγαλώσει ή να συνδυαστεί ποικιλοτρόπως. Το Purchase Funnel αποτελείται απο στάδια όπως το AWARENESS, CONSIDERATION, INTENT, PURCHASE, REPURCHASE κλπ. Τα 3 τελευταία σε κάποιες περιπτώσεις κυρίως για λόγους ευκολότερης επικοινωνίας, ενσωματώνονται σε ένα ευρύτερο στάδιο πρόθεσης αγοράς (Ιntent Stage).

artboard-2

 

Πώς θα μπορούσαν αυτά τα στάδια λοιπόν να ενσωματωθούν σε μια καμπάνια στο Facebook; Μια καλή πορεία με αρκετή απλοποίηση είναι η ακόλουθη:

Ξεκινάμε με μια καμπάνια π.χ. ένα video το οποίο ενημερώνει για την ύπαρξη του προϊόντος (Αwareness stage). Αφού ο καταναλωτής μάθει το προϊόν, στη συνέχεια προωθούμε στους ανθρώπους που είδαν το video ένα νέο περιεχόμενο (Consideration stage), το οποίο θα προσπαθήσει να τους δημιουργήσει την ανάγκη να αγοράσουν το προϊόν. Τέλος, θα πρέπει να δείξουμε τους τρόπους αγοράς του προϊόντος σε όσους έχουν δει το περιεχόμενο του Consideration stage και εκεί ο καταναλωτής θα δείξει τελικά την πρόθεσή του να αγοράσει το προϊόν (Intent stage).
Στρατηγικά λοιπόν, φροντίζουμε να εκπαιδεύσουμε σωστά τον καταναλωτή, ώστε να διαπιστώσει ότι το προϊόν είναι σημαντικό γι’ αυτόν, περνώντας τον από τα παραπάνω στάδια, τα οποία και μπορούμε να επαναλάβουμε με διαφορετικές θεματικές καμπάνιες.

Το παραπάνω επιτυγχάνεται με τεχνικές remarketing και χρειάζεται περιεχόμενο τύπου Video ή website link, το οποίο μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε λίστες για Remarketing. Και όχι μόνο… Πρόσφατα το Facebook έδωσε τη δυνατότητα στους διαφημιστές να φτιάχνουν Custom audiences ακόμα και από αυτούς που έκαναν απλά ένα action σε μια φωτογραφία. Η εξέλιξη αυτή δεν διαφημίστηκε από το μεγάλο δίκτυο, αλλά πλέον διαμορφώνει μία νέα κατάσταση. Αν είσαι agency ή πελάτης, δεν έχεις καμία δικαιολογία πλέον να κάνεις καμπάνιες που βασίζονται στην τύχη και δεν ακολουθούν τη λογική του καθιερωμένου Purchase funnel, με συγκεκριμένους στόχους σε κάθε στάδιο. Ειδικά αν είσαι πελάτης, θα πρέπει να το απαιτήσεις!

Στη BaaS σχεδιάζουμε καμπάνιες με αντίστοιχη στρατηγική, αφήνοντας κατά μέρος τις διάφορες ορολογίες που μπερδεύουν τον πελάτη. Αυτό που θέλει ο κάθε πελάτης είναι ουσία και αποτέλεσμα. Η υλοποίηση του purchase funnel είναι σαν τον τακτικό στρατό. Κερδίζει πολέμους και όχι μάχες, όπως ο ανταρτοπόλεμος. Οδηγεί σε μετρήσιμα αποτελέσματα και γίνεται οδηγός για τις πωλήσεις. Ώρα να διαλέξεις το επόμενό σου βήμα.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινώνησε μαζί μας στο social@baas.gr

Υ.Γ. Kαι μην ξεχάσεις να μας ρωτήσεις πώς θα μπορούσες να κάνεις Brand Lift Survey στο Facebook. Υπάρχει και είναι και δωρεάν σε καμπάνιες τύπου Reach & Frequency.

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...