Το ‘Ίντερνετ των Πραγμάτων’ έρχεται και στα τυποποιημένα καταναλωτικά αγαθά.the-future-of

Η Pernod Ricard παρουσίασε πρόσφατα ένα πιλοτικό πρόγραμμα, που μετέτρεψε 40.000 μπουκάλια του αλκοολούχου ποτού Malibu σε ψηφιακά touchpoints με ένα τσιπάκι NFC. Τα μπουκάλια συνδέονται ασύρματα με το κινητό σου, παρέχοντας αποκλειστικό περιεχόμενο όπως συνταγές ποτών και κληρώσεις δώρων. Ο διευθυντής μάρκετινγκ Jo Alexander δήλωσε: «Αναγνωρίζοντας την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε τις συσκευασίες μας ως πλατφόρμες επικοινωνίας, προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να συνδεθούμε πιο στενά με τους καταναλωτές. Με το να μετατρέψουμε τη συσκευασία σε όχημα που συνδέεται απευθείας με τα τηλέφωνα των καταναλωτών, προσφέρουμε προστιθέμενη αξία.»

Επεκτείνοντας την ιδέα αυτή, ο Γενικός Διευθυντής Gilles Bogaert συμπλήρωσε: «Δουλεύουμε πολύ πάνω στην εφαρμογή του ‘Ίντερνετ των Πραγμάτων’ στις συσκευασίες μας. Καθώς θα δίνεται όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές, σκοπεύουμε να κινηθούμε προς την κατεύθυνση αυτή. Να μπορούμε να δημιουργούμε περισσότερες εμπειρίες γύρω από τα brands, για παράδειγμα όταν οι άνθρωποι συγκεντρώνονται σε ένα σπίτι και οργανώνουν πάρτυ.»

Η Diageo πειραματίζεται με έναν παρόμοιο τρόπο με τα «έξυπνα μπουκάλια» του Johnny Walker, που σχεδιάστηκαν για να βελτιώσουν την εμπειρία όλης της διαδικασίας, από την αγορά μέχρι την κατανάλωση του προϊόντος.

Είναι λογικό τα brands αλκοολούχων ποτών να υιοθετούν πρώτα την τεχνολογία αυτή, δεδομένου του υψηλού κόστους της. Αλλά θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτή θα εξαπλωθεί με τον καιρό και σε άλλα προϊόντα, όταν κάθε brand θα θέλει να δημιουργεί «εμπειρίες». Η Huggies πειραματίστηκε πριν από λίγα χρόνια με την “TweetPee”, μια πάνα που στέλνει tweet μόλις ανιχνεύσει υγρασία.

Το ‘Ίντερνετ των Πραγμάτων’ προσφέρει στα brands νέες δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές. Ωστόσο, οι καταναλωτές ίσως δεν είναι τόσο ενθουσιασμένοι όσο τα brands με αυτή την προοπτική. Οι marketers πρέπει να καταλάβουν ότι με το να τοποθετήσουν ένα τσιπάκι σε κάποιο προϊόν δεν θα το μετατρέψουν αυτόματα σε «έξυπνο προϊόν». Το παν είναι η σωστή χρήση αυτής της τεχνολογίας. Όπως αναφέρει ο Haydn Sweterlitsch από την HackerAgency, «το να μπορώ να σου πουλάω πίτσα μέσα από τις λάμπες του σπιτιού σου, δε σημαίνει ότι πρέπει και να το κάνω.»

Όσο το ‘Ίντερνετ των Πραγμάτων’ στις οικιακές συσκευές συνεχίζει να εκτοξεύεται, τι θέση πρέπει να έχουν τα καταναλωτικά brands σε αυτό; Μου αρέσει η προσέγγιση του “Ήρεμου Design” που μοιράστηκε η Amber Case στο συνέδριο FutureM:

«Αυτή η τεχνολογία δεν είναι έξυπνη, απλά μας παρέχει ατελείωτο όγκο πληροφοριών… Η έλλειψη δεν υπάρχει στην τεχνολογία, αλλά στην προσοχή μας. Στην αρχή, αντιστοιχούσαν πολλοί άνθρωποι σε μία συσκευή, ενώ τώρα αντιστοιχούν πολλές συσκευές σε έναν άνθρωπο και αυτό επιδρά στην προσοχή μας με πολύ έντονο και δύσκολα διαχειρίσιμο τρόπο.»

Πρότεινε την ακόλουθη προσέγγιση για τις εμπειρίες που μπορούμε να δημιουργήσουμε μέσω του ‘Ίντερνετ των Πραγμάτων’:

  • Να απαιτούν όσο το δυνατόν λιγότερη προσοχή
  • Να ενημερώνουν και να δημιουργούν ήρεμα περιβάλλοντα
  • Να αξιοποιούν την περιφέρεια και να μη μένουν πάντα στο επίκεντρο της προσοχής
  • Να ενισχύουν τις καλύτερες πλευρές της τεχνολογίας και της ανθρώπινης φύσης
  • Να επικοινωνούν, χωρίς όμως απαραίτητα η τεχνολογία να ‘μιλάει’
  • Να «δουλεύουν», ακόμα κι αν φαινομενικά αποτυγχάνουν
  • Να χρησιμοποιούν την ελάχιστη τεχνολογία που απαιτείται για να λυθεί ένα πρόβλημα
  • Να σέβονται τις κοινωνικές νόρμες.

*Το κείμενο και η γελοιογραφία αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του Marketoonist και με άδεια δημοσιεύονται στα ελληνικά από την BaaS.

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...