Το Instagram δέχθηκε πολλά πυρά για το rebranding του πριν από μερικές ημέρες, αλλά είναι απλά η πιο πρόσφατη περίπτωση της τάσης των brands να επιχειρούν ολοκληρωτική ανανέωση της εικόνας τους. Οι εταιρείες Uber, Airbnb και Yahoo παρουσίασαν επίσης νέες εταιρικές ταυτότητες τα τελευταία χρόνια και δέχτηκαν μεγάλη αποδοκιμασία.

marketoonist_image

Τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα rebranding προς αποφυγή είναι αυτό της Tropicana το 2009, όπου η εταιρία απέσυρε την ανανεωμένη της εταιρική ταυτότητα ύστερα από πτώση των πωλήσεων κατά 20%, και η περίπτωση της Gap το 2010 που επέστρεψε στο παλιό της logo ύστερα από μόλις 6 ημέρες λόγω αρνητικής κριτικής.

Αυτό που με διασκεδάζει περισσότερο στις προσπάθειες rebranding είναι ο αυτάρεσκος τρόπος με τον οποίο οι εκπρόσωποι των brands συνηθίζουν να αιτιολογούν την απόφασή τους. Συχνά μάλιστα προβαίνουν σε εξαιρετικά σοφιστικέ και περίπλοκες εξηγήσεις σε βαθμό γελοιότητας, ακόμη και για την παραμικρή λεπτομέρεια του νέου brand design. Μοιάζουν συνεπαρμένοι από την ίδια τους την υπερβολή.

Το αγαπημένο μου παράδειγμα «ποιητικής» παρουσίασης μιας νέας εταιρικής ταυτότητας είναι αυτό της Uber με το μανιφέστο της ‘Bits and Atoms’:

«Για εμάς στην Uber, το bit αντιπροσωπεύει την τεχνολογία μας. Είναι πολύπλοκη, ακριβής και εξελιγμένη. Όμως, στην εφαρμογή της, είναι απλή και εκλεπτυσμένη…

«Και αν νομίζετε ότι το bit είναι μεγάλη υπόθεση, σκεφτείτε το άτομο.  Γεννημένο πριν από 13.8 δις χρόνια, το άτομο είναι η πηγή των πάντων. Του BLT σάντουιτς… της μητέρας μας… της Νέας Υόρκης. Και για εμάς, το άτομο συμβολίζει τις ραγδαίως εξελισσόμενες πόλεις, τα αγαθά που μεταφέρουμε από το ένα σημείο στο άλλο και, κυρίως, τους ανθρώπους που εξυπηρετούμε…

«Μέχρι πριν μερικά χρόνια, τα άτομα και τα bits υπήρχαν σε εντελώς διαφορετικούς κόσμους. Αλλά ξάφνου, κάτι συνέβη.

«Τι θα γινόταν εάν ενώναμε αυτούς τους δύο κόσμους;

«Τι εικόνα θα είχε κάτι τέτοιο;»

Προφανώς, η εικόνα είναι αυτή.

logo_uber

Ο CEO της Uber, Travis Kalanick, περιέγραψε το λογότυπο ως «προσγειωμένο και συνάμα μεγαλοπρεπές». Ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό.

Μερικές φορές, οι προσπάθειες για rebranding θυμίζουν «Τα Καινούρια Ρούχα Του Αυτοκράτορα». Οι εκπρόσωποι του brand εκθειάζουν τα πάντα γύρω από αυτό, χωρίς να αντιλαμβάνονται  ότι λείπουν τα βασικά..

*Το κείμενο και η φωτογραφία αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του Marketoonist και με άδεια δημοσιεύεται στα Ελληνικά από τη BaaS.

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...