Η μεταφορά του Δούρειου Ίππου χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει το content marketing. Την έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ πολλές φορές. Μου αρέσει οι marketers να μοιράζονται περιεχόμενο που είναι τόσο καλό,  ώστε το κοινό το αποδέχεται γι’ αυτό που προσφέρει. Βάζοντας την υπογραφή του σε ένα τέτοιο περιεχόμενο, το brand γίνεται συνοδός σε αυτό το ταξίδι.

Αλλά ο Δούρειος  Ίππος μπορεί να είναι επίσης μια μεταφορά που να παραπέμπει σε εξαπάτηση. Ιστορικά σχετίζεται με ένα δώρο που αφού έγινε δεκτό, φανερώθηκε πως επρόκειτο για παγίδα.

Δυστυχώς, πολλές φορές το content marketing επιφυλάσσει παγίδες. Με το που πατάς πάνω σε ένα υποσχόμενο link, βομβαρδίζεσαι με προωθητικά μηνύματα. Άλλες φορές, μια εγγραφή σε newsletter  εμφανίζεται από το πουθενά (μερικές φορές η εγγραφή είναι και υποχρεωτική)  δίνοντάς σου την αίσθηση ότι είσαι παγιδευμένος σε ένα τούνελ πωλήσεων. Ή το περιεχόμενο είναι απλά ρηχό.

marketing

Έπεσα τυχαία πάνω σ’ ένα άρθρο του Karl Pearson-Cater που αναλογιζόταν την μαύρη πλευρά του content marketing όταν λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος.

«Η μεταφορά του Δούρειου Ίππου λειτουργεί εξαιρετικά για το storytelling,  με μια όμως σημαντική παράμετρο: Τα brand πρέπει να κατασταλάξουν εάν η στρατηγική του περιεχομένου τους έχει καλές ή κακές προθέσεις.»

“Εάν ένα brand επιλέγει να έχει κακές προθέσεις στη στρατηγική του, τότε σχεδιάζει ουσιαστικά να χρησιμοποιήσει το περιεχόμενό του για να παγιδεύσει νέους αναγνώστες και να μην αφήσει τίποτα όρθιο. Εάν ένα brand επιλέξει να έχει καλές προθέσεις, τότε σχεδιάζει το περιεχόμενό του με στόχο να δημιουργήσει καλές σχέσεις με τους νέους αναγνώστες, οι οποίοι θα δεχθούν το κρυμμένο (ή «προσεκτικα τοποθετημένο») μήνυμα του brand επειδή είναι γνήσιο και χρήσιμο. Το μεγάλο πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι οι αναγνώστες σου δεν έχουν ιδέα για το ποιόν του περιεχομένου σου μέχρι να βγεις έξω από τον Δούρειο Ίππο.”

Σε τελική ανάλυση, ο μακροπρόθεσμος σκοπός του marketing είναι οι πωλήσεις. Το content marketing είναι μια πράξη εξισορρόπησης του storytelling με την επίτευξη πωλήσεων. Απλά οι marketers ξεχνάνε κάποιες φορές ότι το περιεχόμενο αυτό καθ’ αυτό πρέπει να είναι αξιόλογο. Μόνο όταν προσφέρεις πραγματικά χρήσιμο περιεχόμενο για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί το content marketing να αποδίδει όπως το παραδοσιακό marketing. Όχι όταν εξαπατείς το κοινό και χρησιμοποιείς παραπλανητικά δολώματα.

Εξάλλου, το καλύτερο marketing δε μοιάζει με marketing.

*Το κείμενο και η φωτογραφία αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του Marketoonist και με άδεια δημοσιεύεται στα Ελληνικά από τη BaaS.

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...