Για τους επαγγελματίες του χώρου των social media η δημιουργία μίας καμπάνιας που περιλαμβάνει και τον σχεδιασμό ενός δημιουργικού concept, αρχικά μπορεί να φαίνεται επίπονη διαδικασία. Ωστόσο, από τη στιγμή που έχετε καταλήξει στο ιδανικό concept, τότε η διαδικασία γίνεται πιο ευχάριστη αφού μπορείτε πλέον να βάλετε όλες τις σκέψεις και τις ιδέες σας σε μία σειρά. Όταν όμως η καμπάνια έχει ‘τρέξει’ για ένα διάστημα, έρχεται η ώρα της αξιολόγησης. Για τους marketers που δεν είναι λάτρεις των analytics, αυτό μπορεί να ακούγεται αρκετά δύσκολο. Μην αγχώνεστε όμως, γιατί υπάρχουν 4 σημαντικοί δείκτες, οι οποίοι είναι εύκολο να μετρηθούν με το Engagor.

1. Σύγκριση ‘campaign buzz’ με ‘normal brand buzz’ 

engagor post1

Σε περίπτωση που δεν τρέχετε καμπάνιες συχνά, συγκρίνετε την εβδομάδα ή τον μήνα της καμπάνιας που έγιναν οι περισσότερες συζητήσεις (buzz), με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα ή μήνα που είχατε κανονικό ρυθμό συζητήσεων. Εάν η αύξηση των συζητήσεων είναι αμελητέα, τότε θα πρέπει να επαναξιολογήσετε την καμπάνια σας. Οι καμπάνιες που «αγγίζουν» το κοινό, προκαλούν αντιδράσεις (likes, σχόλια, +1’s κλπ.). Η έλλειψη αντίδρασης πιθανότατα σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά.

Εάν τρέχετε καμπάνιες σε τακτική βάση, ίσως είναι δύσκολο να προσδιορίσετε τον κανονικό ρυθμό συζητήσεων. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να συγκρίνετε τις καμπάνιες μεταξύ τους. Εδώ υπάρχουν δύο εναλλακτικές:

  • Μετά από κάθε καμπάνια εξάγετε όλες τις παραμέτρους που σας ενδιαφέρουν και συγκεντρώνετε όλα τα δεδομένα σε ένα report, έτσι ώστε να τα χρησιμοποιείτε για να συγκρίνετε τις καμπάνιες. Αυτό, φυσικά, απαιτεί κάποιο χρόνο και τα report σας βρίσκονται σε ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας από αυτό που χρησιμοποιείτε καθημερινά για τη διαχείριση των social media και την παρακολούθηση των στατιστικών σας.
  • H δεύτερη (και προτεινόμενη) επιλογή είναι να δημιουργήσετε ένα customized dashboard για κάθε καμπάνια. Αυτό απαιτεί μια διαδικασία που θα κάνετε μία και μόνο φορά: στην αρχή επιλέγετε όλους τους μετρήσιμους δείκτες που θέλετε να παρακολουθείτε και τους καταχωρείτε σε ένα ενιαίο dashboard. Στη συνέχεια μπορείτε να αντιγράψετε και να επικολλήσετε αυτό το πρότυπο για να παρακολουθείτε νέες καμπάνιες αλλάζοντας απλά το φίλτρο της ημερομηνίας. Με αυτό τον τρόπο έχετε πάντα τα δεδομένα που χρειάζεστε στο σημείο που τα χρειάζεστε.

engagor post 2

2. Top αναρτήσεις στη σελίδα σας

Οι καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα προϋποθέτουν πάντα και δημοσίευση περιεχομένου. Δείτε ποιες αναρτήσεις σας είχαν τη μεγαλύτερη επιτυχία από άποψη θετικής αποδοχής (όπως retweets και likes), αλλά και από άποψη engagement (σχόλια, απαντήσεις κλπ.). Στο Twitter μπορείτε επίσης να δείτε ποιο tweet «άγγιξε» τα περισσότερα  άτομα (potential reach), με βάση τον αριθμό των followers του κάθε χρήστη που έκανε retweet μια δημοσίευσή σας.

3. Επιτυχημένο περιεχόμενο

Οι κορυφαίες σας αναρτήσεις σας έχουν ήδη δείξει ποιο περιεχόμενο πήγε καλά και ποιο όχι. Με το Engagor ένας άλλος τρόπος είναι να ελέγχετε κάθε τύπο περιεχομένου ξεχωριστά: τις πιο δημοφιλείς φωτογραφίες, τα βίντεο ή τα links σε ιστοσελίδες. Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο πρώτες κατηγορίες θα παίρνουν και τα περισσότερα shares.

engagor post 3

4. Η διαμόρφωση του sentiment

Ο απώτερος στόχος του μάρκετινγκ είναι η δημιουργία ευκαιριών για πωλήσεις. Φυσικά υπάρχουν αρκετοί άλλοι ενδιάμεσοι στόχοι που εξυπηρετούν τον ίδια σκοπό. Ένας από αυτούς είναι η φήμη του brand. Ένας καλός τρόπος για να γνωρίζετε τι λέγεται για το προϊόν σας είναι να ακούσετε τους ανθρώπους που μιλούν για αυτό. Με την ολοκλήρωση μίας καμπάνιας είναι σημαντικό να διαπιστώσετε αν επηρέασε θετικά τις απόψεις που εκφράζονται για το brand σας.

Περιττό να πούμε ότι υπάρχουν και άλλοι, εξίσου ενδιαφέροντες μετρήσιμοι δείκτες που μπορείτε να εξετάσετε με την ολοκλήρωση μιας καμπάνιας. Ωστόσο, αυτοί οι τέσσερις μπορούν να σας δώσουν μία καλή εικόνα για τον αντίκτυπο που είχε η καμπάνια σας στο κοινό. Για να αξιολογήσετε κι εσείς την επιρροή της καμπάνιας σας στα κοινωνικά δίκτυα, δημιουργήστε τώρα ένα δωρεάν δοκιμαστικό λογαριασμό για 14 μέρες στο Engagor, το καλύτερο εργαλείο για social media analytics (Engagor Trial) ή στείλτε μας email στο social@baas.gr.

Πηγή: Engagor Blog

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...