Η επίσκεψη ενός αρχηγού κράτους με πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες εξελίξεις πάντα είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον στην Ελλάδα. Αποφασίσαμε λοιπόν να μετρήσουμε τον αντίκτυπο της επίσκεψης Μέρκελ στη χώρα μας καταγράφοντας τις αντιδράσεις στα Social Media.

Χρησιμοποιήσαμε το νέο μας εκπληκτικό εργαλείο με το όνομα Engagor, το οποίο θα σας παρουσιάσουμε σε επόμενο blog post.

Χρησιμοποιήσαμε ως keywords το όνομα της Καγκελάριου στα ελληνικά (“Μέρκελ” & “Μερκελ”), καθώς και το hashtag #Merkel  μόνο για αναφορές γραμμένες στην  Ελληνική γλώσσα και για το διήμερο 8/10-9/10. Τα αποτελέσματα ήταν πρωτοφανή:

43.600 Συζητήσεις σε λιγότερο από  2 ημέρες (μέχρι την Τρίτη στις 7 μ.μ.)

Ο ‘θόρυβος’ που προκλήθηκε στα social media ήταν ο πιο έντονος που έχουμε συναντήσει ποτέ σε έρευνές μας για γεγονότα της επικαιρότητας. Ο αριθμός των αναφορών ήταν τεράστιος για τα ελληνικά δεδομένα. Το κλίμα των συζητήσεων ήταν έντονα αρνητικό από διάφορες απόψεις: αρνητικό για την ίδια την Μέρκελ, αρνητικό για την Κυβέρνηση και τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, αρνητικό κάποιες φορές και για τους ίδιους τους Έλληνες, οι οποίοι κατηγορούν τη Μέρκελ για τα προβλήματα της χώρας.

Παράλληλα, το θέμα αποτέλεσε αφορμή για ‘παρεΐστικα’ αστεία, κοροϊδευτικά σχόλια και αρκετή ειρωνεία προς όλες τις κατευθύνσεις.  Ιδανικός χώρος για ανταλλαγή τέτοιων σχολίων αποδείχθηκε για άλλη μια φορά το Twitter, το οποίο ήταν ο κυρίαρχος των συζητήσεων στέλνοντας τα μηνύματα των Ελλήνων σε ένα δυνητικό αριθμό 46.6 εκατομμυρίων χρηστών (potential reach) σε όλο τον κόσμο!

Ας δούμε τώρα μερικά πιο συγκεκριμένα στοιχεία.

Daily trend & Timeline

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε τον ρυθμό των συζητήσεων ανά ημέρα και ανά ώρα. Ο αριθμός των αναφορών είναι εντυπωσιακός και παραπέμπει σε χώρες με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό: 15.000 αναφορές στην επίσκεψη της Μέρκελ έγιναν την Δευτέρα και σχεδόν 29.000 αναφορές έγιναν την Τρίτη  με αποκορύφωμα το μεσημέρι  της Τρίτης μετά τις 2 μ.μ. οπότε έγιναν σχεδόν 6.000 αναφορές μέσα σε μία ώρα!

Media distribution

Η διασπορά στα μέσα είναι σχετικά αναμενόμενη. Τα κοινωνικά δίκτυα (κατά 90% το Twitter) καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Ακολουθούν τα ενημερωτικά sites και τα blogs, τα οποία λογικά θα ασχοληθούν με το θέμα εκτενώς την επόμενη ημέρα, όπως συμβαίνει συνήθως. Να σημειώσουμε ότι μόνο στα κοινωνικά δίκτυα έγιναν περίπου 11.000 αναφορές τη Δευτέρα και 20.000 αναφορές την Τρίτη…

Hashtags

Και μόνο τα hashtags θα αρκούσαν για να αντιληφθεί ένας χρήστης το κλίμα (φυσικά δεν χρησιμοποίησαν όλοι οι χρήστες hashtags). Ξεχώρισαν με διαφορά τα εξής: #9ogr  και #merkel #merkelgr #greece #athens και #juntagr. Με χαμηλότερο ρυθμό ακολούθησαν τα:  #eurozone #grecia  #merkel_songs #merkel_in_greece #1h_silence_forgreekvictims  #not #athens #athen #fact #diplis #klaiw #hilton #merkel #vintage #video #_mpixla #oikonomia #anonymous #oust #rbnews  #merkel_raus #dixan #griekenland  #kentro #merkelingreece #fb

Potential Reach (Twitter)

Η επίσκεψη της Μέρκελ άγγιξε ένα δυνητικό αριθμό 46.6 εκατομμυρίων χρηστών σε λιγότερο από 2 ημέρες! Τέτοιους αριθμούς συναντάμε σε χώρες όπως η Αμερική. Είναι τεράστιος για τα ελληνικά δεδομένα και δεν πιστεύουμε ότι έχει ξανασυμβεί ποτέ στη χώρα μας. Ειδικότερα την Τρίτη 9 Οκτωβρίου, το potential reach έφτασε τους 33 εκατομμύρια χρήστες. Τα tweets των Ελλήνων χρηστών εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο μέσα από retweets.

Tweet types

Ας δούμε τώρα με ποιο τρόπο χρησιμοποίησαν οι χρήστες το Twitter.

Όπως φαίνεται στο παρακάτω γράφημα, 55.7% των χρηστών έγραψαν σχόλια (tweets), 2.4% των χρηστών απάντησαν και έπιασαν συζήτηση με κάποιους από αυτούς (replies), ενώ 41.9% των χρηστών αναμετέδωσαν τα σχόλια αυτά (retweets).

Είναι φανερό ότι οι χρήστες αφιέρωσαν πολλές ώρες στο σχολιασμό και την αναμετάδοση των ειδήσεων, γεγονός που φανερώνει ότι το Ελληνικό Twitter είναι ένα πολύ ζωντανό οικοσύστημα!

Sentiment Analysis trend by day

Το Εngagor ‘ανίχνευσε’ τα συναισθήματα των χρηστών καθώς έχει τη δυνατότητα για sentiment analysis και στην Ελληνική γλώσσα. Καταγράφηκαν περίπου  22.500 αρνητικές αναφορές, 3.600 θετικές και 17.500 ουδέτερες. Όπως προαναφέραμε, τα αρνητικά σχόλια δεν στοχεύουν μόνο τη Γερμανίδα Καγκελάριο, αλλά και τους Έλληνες πολιτικούς, καθώς και εκείνους που κατηγορούν τη Μέρκελ για τα προβλήματα της χώρας.

Παρατηρήστε την ανοδική απόκλιση των αρνητικών αναφορών από τις θετικές και ουδέτερες τη δεύτερη ημέρα της μέτρησης.

Ζήσαμε ένα ιδιαίτερο  γεγονός στα social media αυτές τις δύο ημέρες. Και καταλάβαμε ότι τα social media έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των Ελλήνων. Όλο και περισσότεροι χρήστες είναι εκεί, ακούν, παρακολουθούν και σχολιάζουν τα πάντα! Ακούγοντάς τους μπορούμε να καταλάβουμε πολλά.

Δοκιμάστε δωρεάν για 14 ημέρες το Engagor, το νέο εργαλείο Social Intelligence & Engagement το οποίο εκπροσωπεί στην Ελλάδα η BaaS: Engagor Trial

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...