Παρακολουθώ εδώ και καιρό τις προσπάθειες που γίνονται σε προηγμένες χώρες σχετικά με την χρήση των Social Platforms στην υγεία και ειδικότερα στον χώρο των φαρμάκων. Η αλήθεια είναι  ότι τα βήματα έως τώρα ήταν σχετικά δειλά και μάλλον αναγνωριστικά. Δημιούργησαν κοινότητες, μάζεψαν friends, followers & likes. Αλλά μέχρι εκεί.

Προς το τέλος του προηγούμενου έτους όμως, μια φαρμακευτική εταιρία αποφάσισε να γυρίσει σελίδα και έκανε το μεγάλο βήμα προς ένα πιο σύγχρονο και ουσιαστικό Digital Marketing:  αυτό που κάνει τον ίδιο τον χρήστη να μιλάει για την εταιρία σου αυξάνοντας κατακόρυφα τη φήμη, αλλά και τις πωλήσεις σου.

Η Boehringer Ingelheim  λοιπόν, άλλαξε τους κανόνες  στον Φαρμακευτικό χώρο και όχι απλά μπήκε στο παιχνίδι, αλλά δημιούργησε το «παιχνίδι»! Δημιούργησε το Syrum Game (syrum-game.com ). Πρόκειται περί Gamification, με πολλούς όμως στόχους:  marketing για να αυξήσει την έκθεση και το brand awareness της ίδιας της εταιρίας, βελτίωση της γενικότερης εικόνας των φαρμακοβιομηχανιών, προσφορά γνώσης και ενημέρωσης, αλληλεπίδραση, αλλά και ένα ευχάριστο διάλειμμα για παιχνίδι! Ήταν μια κίνηση ματ.

Μερικά λόγια για το ίδιο το παιχνίδι, το οποίο σύντομα θα χρησιμοποιούμε στις οθόνες μας :

Το Syrum game  θα υπάρχει στο Facebook και σε παραδοσιακό ιστότοπο. Κατά κάποιο τρόπο μπορεί κάποιος να το συγκρίνει με το Farmville. Οι χρήστες-παίκτες είναι μέλη μια φαρμακευτικής R&D εταιρείας, η οποία παράγει φάρμακα, τα περνάει απο κλινικές δοκιμές και προσπαθεί γενικά να μιμηθεί ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής ενός φαρμάκου! Φυσικά υπάρχει διασύνδεση του ενός χρήστη με τον άλλον, ανταλλαγες δώρων, μέχρι και… βιομηχανική κατασκοπεία,  ενώ παράλληλα μαθαίνεις για διάφορες ασθένειες για τις οποίες καλείσαι να δημιουργήσεις τα φάρμακα!

Το αποτέλεσμα:

  1. Τεράστιο θετικό Buzz για την εταιρία.
  2. Αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς την εταιρία.
  3. Οι χρήστες μιλάνε για την εταιρία και περνάνε ευχάριστα με το “προϊόν” της.
  4. Ανοίγει τον δρόμο για να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρίες στον χώρο.

Στην Ελλάδα τώρα:

Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα, παρόλο που έχουν γίνει κάποιες αξιόλογες προσπάθειες για συγκέντρωση κοινού  σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, οι φαρμακευτικές εταιρίες δεν έχουν κάνει ουσιαστικές κινήσεις στον χώρο του Digital Marketing και φυσικά στα Social Media.

Οι λόγοι όπως τους έχω αντιληφθεί είναι αρκετοί, με κύριο το θολό νομικό τοπίο, αφού γενικότερα οι νόμοι στην Ελλάδα τείνουν να είναι ασαφείς. Είμαι σίγουρος όμως ότι, όταν υπάρχει η θέληση, υπάρχει και ο τρόπος. Και πλέον υπάρχει και ο δρόμος, όπως τον χάραξε η Boehringer Ingelheim.

Συμπέρασμα:

Ο φαρμακευτικός κλάδος (και στην Ελλάδα) πρέπει να εκμεταλλευτεί τις τεράστιες δυνατότητες του Digital Marketing και των κοινωνικών δικτύων για να παρέχει γνώση, ευχάριστες στιγμές, ενημέρωση για την υγεία, και όλα αυτά με τον πιο απλό και ευχάριστο τρόπο: το παιχνίδι!

Παναγιώτης Καζάνης

BaaS

Twitter: @BaaS_gr

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...