Ακούμε πολλά για καμπάνιες στα Social Media, εξαιρετικές ιδέες που παρακινούν κόσμο να κάνει Like , +1, RT, PIN κλπ.

Πόσοι όμως έχουν μελετήσει καλά πριν κάνουν αυτό το μετέωρο βήμα σε αυτό το σχετικά νέο μέσο;  Η αλήθεια είναι ότι λίγες καμπάνιες καταφέρνουν να βγουν από την αφάνεια και να γίνουν αυτό που λέμε viral.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μάλλον επειδή πολλές φορές αποφασίζουμε να εκθέσουμε την εταιρεία μας σε συγκεκριμένα μέσα τα οποία δεν έχουμε ερευνήσει καν αν είναι ικανά να την ‘απογειώσουν’, ενώ ακόμα περισσότερες φορές αποφασίζουμε να συμμετέχουμε σε αυτά γιατί απλά είναι … trendy! Όπως δείχνει και ο ‘Marketoonist’ Tom Fishburne στην παρακάτω γελοιογραφία, τα social media από μόνα τους δεν είναι ‘ιδέα’ για καμπάνια, δεν είναι ‘στρατηγική’. Είναι απλά ένα ακόμα μέσο -με τους δικούς του κανόνες- για να κάνουμε marketing.

O David Ogilvy είπε κάποτε : “Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.”

Για τον λόγο αυτό θα παραθέσω 10 λόγους (με τυχαία σειρά), για τους οποίους η επιχείρησή σας πρέπει να ‘μελετήσει’ προτού δώσει εξετάσεις! Ή αλλιώς, να αξιοποιήσει τα δεδομένα που παρέχει το Social Media Intelligence, για να χαράξει τη στρατηγική της στα social media.

1.  Μέτρηση απόδοσης Ψηφιακής Καμπάνιας:  Ας υποθέσουμε ότι έχετε ξεκινήσει ήδη μια καμπάνια χωρίς να έχετε κάνει καμία έρευνα προηγουμένως. Δεν θα θέλατε να μάθετε αν οι χρήστες των social media ασχολούνται με αυτή;

2. Μέτρηση του ROI : Πολυσυζητημένο, μπορεί και βαρετό για κάποιους. Όμως, κατά βάθος, παραδεχθείτε το, καίγεστε να μάθετε τι παίρνετε τελικά με τα χρήματα που χαλάτε. “Ψωνίζουν” το προϊόν σας αυτοί που βλέπουν την καμπάνια; Ακούστε τις συζητήσεις τους και θα μάθετε.

3. Ανεύρεση νέων ευκαιριών πώλησης (Leads): Υπάρχουν κάποιοι που ψάχνουν για τα προϊόντα που παρέχετε. Και πολλοί από αυτούς πλέον καταφεύγουν στο Internet. Δεν θα θέλατε να μάθετε ποιοι είναι αυτοί και να τα πείτε από κοντά;

4. Ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κρίσεων:  Μερικές φορές ένα μικρό και αθώο λάθος αρκεί, για να στείλει μια επιχείρηση στην κόλαση των social media… Ένα απλό tweet εναντίον σας μπορεί να εξελιχθεί σε ανεμοστρόβιλο που θα καταστρέψει τη φήμη σας στο άψε σβήσε. Το βλέπουμε κάθε μέρα… Μπορείτε να προετοιμαστείτε και να ‘εξοπλιστείτε’ έγκαιρα, για να εξουδετερώσετε εγκαίρως τον εχθρό δείχνοντας το πιο γλυκό σας πρόσωπο!

5. Λανσάρισμα νέου προϊόντος:  Έχετε ένα νέο καταπληκτικό προϊόν.  Θέλετε να το διαφημίσετε, να παρακινήσετε τον κόσμο να το αγοράσει. Ποιο είναι όμως το κατάλληλο μέσο; Πού βρίσκονται οι υποψήφιοι πελάτες σας; Και ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να τους πλησιάσετε;  Παρακολουθήστε τις κινήσεις τους κι εμφανιστείτε στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή! Προχωρώντας στα τυφλά, μπορεί να πάει χαμένος όλος ο κόπος σας. Δεν είναι κρίμα;

6. Παρακολούθηση ανταγωνισμού: Είναι καλό να γνωρίζετε πόσο αποδοτική είναι η καμπάνια σας στα social media. Εξίσου καλό, όμως, είναι και να μάθετε πού βρίσκεστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τότε θα ξέρετε πραγματικά πόσο καλά τα πάτε και πού χρειάζεστε βελτίωση…

7. Προσφορά υψηλού επιπέδου customer service:  Ευχαριστημένος πελάτης είναι αυτός που βρίσκει γρήγορα ανταπόκριση από μια εταιρία, όταν έχει ένα παράπονο από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Για να ανταποκριθείτε όμως, πρέπει να έχετε τα μάτια και τα αυτιά σας στα social media. Διαφορετικά, μπορεί να συμβεί ο ανεμοστρόβιλος που προαναφέραμε…

8. Σχεδίαση στρατηγικής marketing:  Μπορείτε να σχεδιάσετε στρατηγική marketing με βάση το αλάνθαστο ένστικτό σας. Μπορείτε, όμως, ακόμα καλύτερα με χειροπιαστά δεδομένα έρευνας και το ένστικτό σας μαζί.

9. Εντοπισμός ατόμων με επιρροή (Opinion leaders, Influencers):  Όλες οι εταιρίες, όλα τα προϊόντα έχουν τους ‘οπαδούς’ τους (οι ευχαριστημένους πελάτες που λέγαμε). Αν τους ανακαλύψετε και τους πλησιάσετε, θα δεχτούν με χαρά να μοιραστούν τα νέα σας με τον κύκλο τους στα social media. Κι έτσι, θα γίνετε πιο πολλοί…

10.  Ανίχνευση συναισθήματος: Δεν αρκεί να γνωρίζετε πόσοι μιλάνε για σας. Πρέπει να ξέρετε και τι λένε. Τι γνώμη έχουν για εσάς και τα προϊόντα σας; Με τι λεξιλόγιο και με τι τόνο μιλάνε για αυτά; Μήπως η καμπάνια σας δημιουργεί τα αντίθετα συναισθήματα από αυτά που περιμένατε;

Αν δεν πειστήκατε μετά απο αυτά για την αναγκαιότητα του Social Business intelligence, καλέστε μας να σας κάνουμε ένα demo του λογισμικού Engagor και της υπηρεσίας reporting/ανάλυσης των insights που έχουμε δημιουργήσει.

Εκεί θα λυθούν και οι τελευταίες σας απορίες σχετικά με την χρησιμότητα του!

Παναγιώτης Καζάνης

Managing Director

BaaS

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...