Με μεγάλη χαρά φιλοξενούμε στο blog μας τον “Social Media Coach” Αλέξανδρο Φατσή, ο οποίος μέσα από μια σειρά άρθρων σχολιάζει θέματα της επικαιρότητας που έχουν να κάνουν με το social media marketing. To blog της BaaS είναι ανοιχτό για guest blogging. Όσοι θέλουν να μοιραστούν τις απόψεις τους με τους αναγνώστες μας, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας στο social@baas.gr.

Facebook και Instagram: Μια περίεργη εξαγορά

Παρά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από την εξαγορά του Instagram από το Facebook, ελάχιστοι προβληματίστηκαν για τα κίνητρα πίσω από αυτή την ενέργεια. Ελάχιστοι αναρωτήθηκαν τι είχε να κερδίσει το Facebook από μια τέτοια επένδυση.

Να ήθελε άραγε να αυξήσει την βάση του; Μάλλον όχι. Το 99% των χρηστών του Instagram είναι ήδη στο Facebook. Ακόμη και αν δεν ήταν κανένας τους όμως, τα 30-35 εκατομμύρια μέλη του Instagram είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα 850 εκατομμύρια του αυτοκράτορα των social media.

Μήπως τότε ήθελε να προσθέσει επιπλέον λειτουργίες στην υπηρεσία; Να κάνει δηλαδή τις φωτογραφίες του πιο ενδιαφέρουσες; Και πάλι όχι. Δεν έχει λόγο να ξοδέψει ένα δισεκατομμύριο δολάρια (πολλώ μάλλον δε όταν η αξία της υπηρεσίας αποτιμάται στα μισά) για μερικά φίλτρα. Μπορεί να φτιάξει και μόνο του κάτι αντίστοιχο αντί να δαπανήσει τόσα χρήματα.

Όμως, αφού δεν φαίνεται να κερδίζει τίποτε ουσιαστικό από την εξαγορά, γιατί το Facebook  προχώρησε σε αυτήν; Ο λόγος είναι προφανής. Για να προλάβει τη Google. Δεν είναι σύμπτωση άλλωστε ότι η κίνηση αυτή έγινε λίγες ημέρες μόνο αφού το Instagram κυκλοφόρησε και για το Android. Ο απογαλακτισμός από το iOS είναι σίγουρο ότι το έκανε ιδιαίτερα δελεαστικό για την Google.

Η εξαγορά του και η προσθήκη των χρηστών όπως βέβαια και των λειτουργιών του στο Google+ θα ήταν πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για την υπηρεσία. Καταρχάς θα της προσέθετε δεκάδες εκατομμύρια ενεργά μέλη από το πουθενά. Παράλληλα όμως, θα αποτελούσε πολύ σημαντικό κίνητρο για αρκετό κόσμο να προσχωρήσει στην υπηρεσία. Όπως είναι φυσικό, κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να το επιτρέψει το Facebook. Αντέδρασε ακαριαία λοιπόν και το αγόρασε εκείνο.

Παρ’ όλα αυτά, είμαι βέβαιος ότι η Google το πήρε το μάθημα της. Στο μέλλον δεν θα αφήσει τέτοιες ευκαιρίες να πάνε χαμένες. Εξάλλου η αγορά ήδη υπαρχουσών social media κοινοτήτων/υπηρεσιών ως μέθοδος επέκτασης του Google+ δεν μοιάζει καθόλου κακή ιδέα. Και το ίδιο το προϊόν βελτιώνει και το κοινό του αυξάνει.

socialmediacoach.gr – Αλέξανδρος Φατσής

Share →

One Response to O Social Media Coach σχολιάζει την εξαγορά του Instagram από το Facebook

  1. karpidis says:

    Αν και ο λόγος δεν είναι μόνο αυτός. Θα γράψω μάλλον πως συντηρείς μια φούσκα στην Αμερική. Αγοράζεις και άλλες φούσκες. Goldman Sachs είναι από πίσω…

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...