Μετά από ατέλειωτες διαβουλεύσεις, Πρωθυπουργός ευρέθη. Και το όνομα αυτού: Λουκάς Παπαδήμος. Ή Papademos για τον υπόλοιπο κόσμο. Με αυτό και μόνο το keyword, το όνομα του νέου μας Πρωθυπουργού με λατινικούς χαρακτήρες, η ομάδα της BaaS έκανε μια σύντομη έρευνα στα social media, που θα σας δώσει μια ιδέα για τον ντόρο που γίνεται σε όλο τον κόσμο γύρω από τις εξελίξεις στην Ελλάδα.

Χρησιμοποιήσαμε, όπως πάντα, το πιο προηγμένο εργαλείο Social Media Monitoring, το Alterian SM2, και περιορίσαμε την έρευνά μας στη χτεσινή μέρα, Πέμπτη 10 Νοεμβρίου, τη μέρα που επιτέλους ανακοινώθηκε το πολυαναμενόμενο όνομα. Το περιμέναμε βεβαίως ότι οι αναφορές του ονόματος θα ήταν χιλιάδες, δεν φανταζόμασταν όμως ότι θα έφτανε η χάρη μας μέχρι τη νήσο Σαμόα!

Αρκετά είπαμε, όμως. Ώρα για αριθμούς και γραφήματα. Σας παρουσιάζουμε το σύνολο των αναφορών στον νέο μας Πρωθυπουργό που καταγράφηκαν στον παγκόσμιο ιστό, την 10η Νοεμβρίου:

Μέχρι τις 10 το βράδυ (ώρα Ελλάδας) , είχαν γίνει 16.000+ αναφορές σε όλο τον κόσμο. (Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μόνο τις αναφορές του keyword Papademos και δεν περιλαμβάνει αναφορές του ονόματος σε άλλες γλώσσες π.χ. ελληνικά ή με άλλη ορθογραφία).

Εικόνα 1 :  Ο καταμερισμός των αναφορών σε όλο τον κόσμο.

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις. Όλος ο κόσμος μιλάει για τον άνθρωπο που έρχεται να σώσει την κατάσταση στην Ελλάδα.  Από την Ισλανδία μέχρι την Αυστραλία, και από το Μεξικό μέχρι την Ιαπωνία.

Εικόνα 2 : Σε ποιες χώρες έγιναν οι περισσότερες αναφορές.

Οι αναφορές στις Η.Π.Α. υπερτερούν σημαντικά – φυσικό, αν αναλογιστούμε τον πληθυσμό της χώρας και την αφθονία των κοινωνικών μέσων (άλλωστε, μιλάμε για τη γενέτειρά τους). Στην Ευρώπη που μας καίει περισσότερο, τι γίνεται; Πρώτη η Γερμανία, με διπλάσιες αναφορές από τη 2η Ισπανία, και ακολουθούν Γαλλία και Ολλανδία. Το Top 10 συμπληρώνουν η Βραζιλία, η Ιταλία, η Μεγάλη Βρετανία, ο Καναδάς και η Πορτογαλία.  Το σίγουρο είναι ότι η μικρή, κατακαημένη χώρα μας δεν περνάει καθόλου απαρατήρητη αυτό το διάστημα.

Εικόνα 3: Καταμερισμός αναφορών στα διάφορα κοινωνικά μέσα.

Φυσικά, τα ειδησεογραφικά sites είναι στην κορυφή. Η είδηση, όμως, είναι ότι οι χρήστες του Twitter (Microblog) έχουν πάρα πολύ έντονη και διαρκώς αυξανόμενη δραστηριότητα σε θέματα της επικαιρότητας. Και όπως βλέπουμε, το Twitter είχε πολύ καλύτερα αντανακλαστικά από τα blogs στη διάδοση και τον σχολιασμό της είδησης. Μπροστά του το Facebook (Social Network) μοιάζει σχεδόν ανύπαρκτο. Επιπλέον, να σημειώσουμε ότι οι αναφορές στο Twitter ήταν και αρκετά δημοφιλείς, δηλαδή αναδημοσιεύτηκαν πολύ γρήγορα και διαβάστηκαν από χιλιάδες χρήστες μέσα σε λίγες ώρες. Τα περισσότερα “tweets” αναφέρονται στον “τραπεζίτη” που αναλαμβάνει να βγάλει την Ελλάδα από την κρίση και στις δηλώσεις που έκανε χτες.

Εικόνα 4 : Ποιες χώρες ‘τουίταραν’ περισσότερο τον νέο μας Πρωθυπουργό

Ας δούμε το μέγεθος της ανερχόμενης δύναμης του Twitter στις διάφορες χώρες, πάντα αναφορικά με το φλέγον θέμα που μας ενδιαφέρει. Για άλλη μια φορά οι HΠΑ προηγούνται με συντριπτική διαφορά. Στην Ευρώπη, οι Ισπανοί ήταν αυτοί που έδειξαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ‘κελάηδησαν’ περισσότερο την είδηση. Αρκετά πιο πίσω στο Twitter βρίσκουμε Ολλανδούς, Γάλλους, Βρετανούς, Γερμανούς, Έλληνες που γράφουν στα αγγλικά, Βραζιλιάνους, Ιταλούς και Τσέχους.

Εικόνα 5: Ποιες ιστοσελίδες περιείχαν τις περισσότερες αναφορές

Τελικά το θέμα είναι πρωτίστως οικονομικό και φαίνεται! Το όνομα του νέου μας Πρωθυπουργού εμφανίστηκε κυρίως σε ιστοσελίδες οικονομικού ενδιαφέροντος, με το ισπανικό ειδησεογραφικό site www.economia-es.com να έχει το ρεκόρ αναφορών, αφήνοντας αρκετά πιο πίσω το ιταλικό www.ilvelino.it και το ινδικό www.moneycontrol.com. Ακολουθούν το αμερικανικό www.publicbroadcasting.net, το γερμανικό www.eurams.de, το βραζιλιάνικο www.contacto-latino.com, το καναδικό www.xe.com, το γερμανικό www.finanzen.net και το ελβετικό www.news.ch.

Εικόνα 6 (και η σημαντικότερη ίσως): Τι τόνο είχαν όλες αυτές οι αναφορές;

Πολιτισμένο! Απλή καταγραφή της είδησης και μια μεγάλη δόση ελπίδας. Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνουμε βλέποντας το παραπάνω γράφημα, στο οποίο υπερτερούν με μεγάλη διαφορά οι ουδέτερες αναφορές και ακολουθούν οι θετικές. Υπάρχουν βέβαια και οι αρνητικές, αλλά μην ξεχνάμε ότι και μόνο η λέξη “κρίση” δίνει αρνητικό τόνο σε οποιαδήποτε αναφορά.

Τι άλλο να πούμε εμείς; Καλορίζικος και καλή επιτυχία στον άθλο που αναλαμβάνει. Άλλωστε, οι δυο γαλάζιες κολώνες του τελευταίου γραφήματος επιβεβαιώνουν το ρητό “η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία”…

The BaaS team

Twitter : BaaS_gr   ,  Google+ :  Gplus.to/BaaS     Facebook :  Facebook.com/BaaS.gr   Web : www.baas.gr

Η έρευνα έγινε με το καλύτερο εργαλείο social media monitoring παγκοσμίως, το Alterian SM2, το οποίο έχει τη δυνατότητα να κάνει και ανάλυση Ελληνικών κειμένων σε ό,τι αφορά στο συναίσθημα των συζητήσεων που συμβαίνουν. H BaaS εκπροσωπεί για την Ελλάδα το Alterian SM2 προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες social media monitoring ενώ έχει κατασκευάσει και το ελληνικό sentiment analysis.

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...