Η σειρά “Mind the Gap¨ είναι στη δυσάρεστη θέση να σας παρουσιάσει το Social Media Monitoring που διενήργησε για την 76η ΔΕΘ με το διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο Alterian SM2. Η “δυσάρεστη θέση” έχει να κάνει, φυσικά, με τα αποτελέσματα της έρευνας, που αποτυπώνουν το κλίμα της εκδήλωσης που σημαδεύτηκε από την οργή των Ελλήνων που διαδήλωσαν στη Θεσσαλονίκη αλλά και την ανακοίνωση των νέων (εις τη νιοστή) δέσμη φοροεισπρακτικών μέτρων.
Οι ημερομηνίες για τις οποίες εκτελέσαμε social media monitoring ήταν η 10η και 11η Σεπτεμβρίου 2011. Τα  keywords που χρησιμοποιήσαμε : “ΔΕΘ”  και #deth.
 

7376 αποτελέσματα ! Σε δύο ημέρες ! Αριθμός δεδομένων, που ακόμα και τα μεγαλύτερα brands  θα ζήλευαν.

Ας δούμε λοιπόν  μερικά ενδιαφέροντα graphs:

Εικόνα 1: Daily Volume

5000 αποτελέσματα  στις 10.09 και 2500 περίπου αποτελέσματα στις 11.09 μέχρι τις 10.00 το βράδυ.
Κύμα από mentions, major event  για το Ελληνικό internet. Στιγμές δόξας για τα ελληνικά Social  Media.

Εικόνα 2: Sentiment Analysis

Υπερβολικά αρνητική η εικόνα για το θέμα “ΔΕΘ”. Εκνεύρισε πολύ τους σκεπτόμενους χρήστες  στο διαδίκτυο, ειδικότερα την κοινότητα του twitter. Η κυβέρνηση θα πρέπει να τυπώσει αυτό το graph για να το θυμάται. Οχι για να ξεκινήσει νέα επικοινωνιακή πολιτική αλλά για να κατανοήσει ότι ο κόσμος γνωρίζει πολύ καλά το πρόβλημα που υπάρχει όσο και αν προσπαθεί να το υποβαθμίζει συνεχώς. Οι χρήστες των Social Media κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Ας τους ακούσουν, λοιπόν!

Εικόνα 3: Content Tone Analysis

Ο τόνος των συζητήσεων  ήταν περίπου αρνητικός κατά πλειοψηφία. Δεν έλειψαν και τα “βαριά” σχόλια για τον ΓΑΠ , την Κυβέρνηση και τους Πολιτικούς.  Δεν έχουμε ξαναδεί τόσο μαζεμένο αρνητικό τόνο σε 2 ημέρες, για ένα θέμα  στο internet. Και μάλιστα από ανθρώπους γνωστούς και σοβαρούς. Η κατάσταση μοιάζει εκτός ελέγχου και δείχνει πως θα οδηγήσει  σε μεγάλα πολιτικά γεγονότα.

Εικόνα 4:  Share of Voice

Που έγιναν αυτές οι συζητήσεις; Ο Βασιλιάς (Blogs) απέθανε, για δύο ημέρες. Ζήτω ο νέος Βασιλιάς : Twitter. Οι συζητήσεις λοιπόν στην κατηγορία Microblogs (Twitter etc)  σάρωσαν. Απίστευτος αριθμός και ρυθμός αναφορών. Το twitter δείχνει τα δόντια του και στην Ελλάδα. Το Twitter εξελίσσεται σε πραγματικό εργαλείο επικοινωνίας και έκφρασης και αρχίζει να ξεφεύγει από το “ατακαδόρικο” προφίλ του. Παρατηρήστε ότι το Facebook,  απλά κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα συμμετοχής για τέτοια γεγονότα.

Εικόνα 5: Top Countries

Οι περισσότερες συζητήσεις έγιναν από χρήστες στην Ελλάδα. Υπήρξαν όμως και χρήστες από άλλες χώρες. Παρατηρήστε την παρακάτω εικόνα.

Εικόνα 6: Popularity

Στο παρακάτω graph βλέπουμε ότι   πάρα πολλά mentions  βαθμολογήθηκαν με popularity index > 4 που σημαίνει ότι έγιναν αρκετά διάσημα. Άρα το visibility ήταν πολύ μεγάλο και φυσικά  όλα αυτά τα mentions  επηρέασαν και αρκετό κόσμο.

Εικόνα 7: Demographics

1969 mentions έγιναν από άνδρες  και 891 από γυναίκες. Η πλειονότητα των αναφορών (4519) έγινε από χρήστες που δεν έχουν δηλώσει το φύλο τους στα προφίλ τους.

To πόρισμα είναι απλό: ο κόσμος μιλάει πολύ για την πολιτική. Το θέμα είναι: ποιος τους ακούει!
Εμείς πάντως ναι. Και θα συνεχίσουμε να ακούμε τη φωνή του και να σας την παρουσιάζουμε, στην προσπάθεια μας να προσθέσουμε ένα έστω μικρό λιθαράκι στον αγώνα αυτής της χώρας να βρει το δρόμο της.
Καλή σας ημέρα!
Share →

One Response to Mind the Gap series : Social Media Monitoring για την 76η ΔΕΘ μέσω Alterian SM2

  1. […] Mind the Gap series : Social Media Monitoring για την 76η ΔΕΘ μέσω Alterian SM2 Mind the Gap series : Social Media Monitoring για την ομιλία Σαμαρά στην 76η ΔΕΘ μέσω Alterian SM2 […]

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...