Η BaaS παρακολουθώντας τις καταιγιστικές εξελίξεις στον Ελληνικό τραπεζικό χώρο διενήργησε έρευνα στα social media σχετικά με το θέμα της συγχώνευσης των τραπεζών Alpha Bank και Eurobank. Η έρευνα “έτρεξε” από τις 27 Αυγούστου, ημέρα που ανακοινώθηκε ότι πρόκειται να συμβεί η συγχώνευση  έως το βράδυ της 28 Αυγούστου 2011  με στόχο να “πιάσουμε το συναίσθημα” που κυκλοφορεί στα κοινωνικά δίκτυα και όχι μόνο, πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις.

Η έρευνα έγινε με το καλύτερο εργαλείο social media monitoring παγκοσμίως, το Alterian SM2, το οποίο έχει τη δυνατότητα να κάνει και ανάλυση Ελληνικών κειμένων σε ότι αφορά στο συναίσθημα των συζητήσεων που συμβαίνουν.

H BaaS εκπροσωπεί αποκλειστικά για την Ελλάδα το Alterian SM2 προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες social media monitoring.

Ξεκινάμε με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας μας:

Σε λιγότερο από δύο ημέρες δημιουργήθηκαν πάνω από 1.100 αναφορές στα social media,  αριθμός που δείχνει τη μεγάλη δυναμική που έχει το θέμα της πιθανής συγχώνευσης. Την ώρα που γράφουμε αυτή την ανάρτηση (28/8/2011 9:20 μ.μ.)  σίγουρα  δημιουργούνται και νέες συζητήσεις για το θέμα της έρευνας μας.

Εικόνα 1: Daily volume.

Δείτε τον ρυθμό με τον οποίο “έτρεξαν” οι συζητήσεις στα social media  για το θέμα της συγχώνευσης.  Περισσότερες  από 500 συζητήσεις-posts ανά ημέρα.

 

Εικόνα 2: Share of Voice by Media Type.

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε  σε ποιους τύπους ηλεκτρονικών μέσων έγιναν συζητήσεις για την πιθανή συγχώνευση.

Η κατηγορία Media Types – Other  είναι κυρίως ιστότοποι  με ειδησεογραφικού ενδιαφέροντος και όπως είναι αναμενόμενο  σε αυτή την κατηγορία βρίσκουμε τον μεγαλύτερο αριθμό συζητήσεων. Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των συζητήσεων σε τύπο μέσου Microblogging (π.χ. twitter )

 

Εικόνα 3: Share of Voice by Source  Type.

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε  σε ποιες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων έγιναν οι περισσότερες αναφορές. Σε επίπεδο πλατφόρμας λοιπόν, το twitter με την τεράστια δυναμική του αποδεικνύεται ότι σε γεγονότα σχετικά με business  έχει εξαιρετικά αντανακλαστικά και η αναμετάδοση των νέων γίνεται με “ταχύτητα φωτός”. Ακολουθεί η πλατφόρμα blogger και μετά όλα τα άλλα. Το twitter,  όσο και αν δυσκολεύονται να το καταλάβουν οι εταιρείες, έχει τεράστια δυναμική και στην Ελλάδα. Παρατηρήστε την σχεδόν ολοκληρωτική απουσία του Facebook.  Εντελώς διαφορετικό κοινό.

 

Εικόνα 4: Δημογραφικά στοιχεία.

Από τις αναφορές εκείνες οι οποίες έδιναν στοιχεία  δημοσίως προκύπτει ότι το 78% των συμμετεχόντων στις συζητήσεις στα social media για τη  συγχώνευση ήταν άνδρες και το υπόλοιπο ποσοστό γυναίκες.

 

Εικόνα 5: Popularity

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε ότι περισσότερα από 100 άρθρα στα social media  έγιναν αρκετά “διάσημα” (αναμεταδόθηκαν ) αφού έλαβαν δείκτη δημοτικότητας  πάνω από 4.

Εικόνα 6:  Top Languages

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε σε πόσες διαφορετικές γλώσσες βρέθηκαν αναφορές σχετικά με το θέμα της συγχώνευσης. Το Alterian SM2  έχει εικόνα του τι συμβαίνει σε ολόκληρο τον πλανήτη και αντλεί δεδομένα από ένα data warehouse 16 δισ. συζητήσεων.  Παρατηρούμε επίσης, περισσότερες συζητήσεις στην Αγγλική γλώσσα από ότι στην Ελληνική.

 

Εικόνα 7:  Top Countries

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε σε πόσες διαφορετικές χώρες βρέθηκαν αναφορές σχετικά με το θέμα της συγχώνευσης. Είναι λογικό ότι οι περισσότερες αναφορές έγιναν στην Ελλάδα. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι πολλά ελληνικά sites  “φιλοξενούνται” στο εξωτερικό ενώ επίσης δεν πρέπει να αμελήσουμε το γενικότερο ενδιαφέρον που υπάρχει για κάθε τι που συμβαίνει στην Ελλάδα και αφορά την οικονομία.

 

 

Εικόνα 8:  Top Domains

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε ποια domains ασχολήθηκαν περισσότερο με το θέμα της συγχώνευσης Alpha Bank-Eurobank. Είναι εντυπωσιακή η επίδοση  του γνωστού xe.com με τουλάχιστον  70 αναφορές .

 

 

Εικόνα 9:  Sentiment Analysis

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε την ανάλυση θετικών και αρνητικών αναφορών την οποία το Alterian,  με τη βοήθεια της BaaS,  μπορεί και δημιουργεί. Το γενικότερο αποτέλεσμα που προκύπτει είναι θετικό. Δηλαδή τα social media μιλάνε με θετικό τρόπο σε αυτό το επερχόμενο γεγονός. Αρνητική γνώμη προκύπτει κυρίως από ανησυχίες σχετικά με τις θέσεις εργασίας που αναμένεται να χαθούν (οικονομίες Κλίμακος).

 

 

 

Εικόνα 10:  Content Tone  Analysis

Στην παρακάτω εικόνα παρατηρούμε τον τόνο των συζητήσεων που συνέβησαν. Σε γενικές γραμμές τα περισσότερα άρθρα έχουν ένα τόνο χωρίς ακρότητες (neutral tone)  και κάποια κυρίως θετικό τόνο. Κανένα άρθρο δεν είχε πραγματικά κακό ή υβριστικό τόνο, το οποίο ήταν και αναμενόμενο.

 

Εικόνα 11:  Content Emotion  Analysis

Στην παρακάτω εικόνα γίνεται μέτρηση συγκεκριμένων συναισθημάτων στις συζητήσεις που αφορούν τη συγχώνευση. Φυσικά οι κατηγορίες συναισθημάτων σχετικές με Social και Money αλλά και achieve  κυριαρχούν και επιβεβαιώνουν τα προαναφερόμενα στο sentiment analysis.

 

Τα  γραφήματα που παραθέσαμε νομίζουμε ότι δίνουν το “στίγμα”  της στάσης των χρηστών των κοινωνικών μέσων σχετικά με το θέμα της συγχώνευσης Alpha Bank – Eurobank.  Συνοψίζοντας, τα ευρήματα που αξίζει να θυμάται κανείς από αυτή την έρευνα είναι:  α) η θετική σε συναίσθημα υποδοχή της  συγχώνευσης β) η ανησυχία για τις θέσεις εργασίας που πρόκειται να χαθούν γ) τα διλήμματα που προκύπτουν για το αν πρόκειται  για συγχώνευση ή εξαγορά  δ)  το μεγάλο ερωτηματικό για το ρόλο των επενδυτών από το Κατάρ. Στο εξωτερικό όλα τα μέσα θεώρησαν πάρα πολύ καλή την επερχόμενη κίνηση.

Ευχαριστούμε.

Η ομάδα Social Media  της BaaS

Επικοινωνήστε μαζί μας στο  social@baas.gr για να ετοιμάσουμε τη δική σας έρευνα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share →

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...