H Baas, αποφάσισε να βάλει το δικό της “λιθαράκι” στο κίνημα των “Αγανακτισμένων”, παρουσιάζοντας μια έρευνα που διενήργησε  από 23.05 μέχρι και 31.05 και αφορά στο θόρυβο που έγινε στα κοινωνικά δίκτυα σχετικά με τις διαμαρτυρίες στο Σύνταγμα. Η διαμαρτυρία αυτή, πέραν του πολιτικού της περιεχομένου, αποτελεί και μια καταγραφή της δύναμης που έχει η “ηλεκτρονική φωνή” των ανθρώπων, μια ένδειξη για το πόσο μπορεί να συσπειρώσει τους χρήστες του Internet σε μια ενέργεια που δεν αφορά στη virtual ζωή τους, αλλά στην κανονική, αυτή που τελικά τους “καίει” περισσότερο. Αν μέχρι τώρα είχαμε τα κοινωνικά μέσα, σαν ένα ακόμη παιχνιδάκι για επικοινωνία, ενημέρωση, φλερτ, ανεύρεση εργασίας, τώρα αποδεικνύεται ότι αν θέλουμε μπορούμε να τα πάρουμε πιο σοβαρά. Να δούμε μια λειτουργία πιο βαθιά και ουσιαστική, τόσο ουσιαστική που πιθανόν να μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

Ας πάμε στα στοιχεία όμως:

Στον πρώτο πίνακα -Daily Volume- παρατηρούμε ότι στις 9 ημέρες που διήρκεσε η έρευνα, δημοσιεύτηκαν συνολικά 6.150 άρθρα. Ο μέσος όρος άρθρων ανά ημέρα ανέρχεται στα 683.3 ενώ τα περισσότερα άρθρα δημοσιεύτηκαν την πρώτη ημέρα διαμαρτυρίας 25.05.

Στον πίνακα -Share of Voice by Type of Media- παρατηρούμε ότι παρόλο που το κίνημα ξεκίνησε από το Facebook, η πραγματική του ενίσχυση ήρθε από τα Blogs. H αριθμητική διαφορά των Bloggers (4521 άρθρα) από τους χρήστες των άλλων μέσων είναι συντριπτική. Δεύτερα στην κατάταξη ήρθαν τα ενημερωτικά sites με 776 άρθρα και στη συνέχεια ακολουθεί το Twitter με 696 “τιτιβίσματα” και το Facebook με 134 άρθρα.

Αναλύοντας  σε μεγαλύτερο βάθος τα προηγούμενα αποτελέσματα – Share of Voice by Source – παρατηρούμε ότι από τις “πλατφόρμες” των κοινωνικών μέσων, τη μεγαλύτερη δράση είχαν όσοι χρησιμοποιούν το Blogger. Ακολουθεί και πάλι το Twitter (696) ενώ πολύ καλά πήγαν και οι χρήστες της WordPress (500).

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνουν οι ίδιοι οι χρήστες στα κοινωνικά μέσα σχετικά με το φύλο τους, τα Δημογραφικά στοιχεία, μας δείχνουν ότι για το κίνημα “έγραψαν” 2.284 άντρες και 846 γυναίκες. Στα υπόλοιπα 3020 άρθρα, δεν διευκρινίζεται το φύλο των χρηστών.

Τα site/blogs που ασχολήθηκαν περισσότερο με τους “Αγανακτισμένους” -Top Domains- είναι το Olympia.gr και το tromaktiko.blogspot. Το site της εφημερίδας, “Πρώτο Θέμα” έρχεται τρίτο και ακολουθεί το sarotiko.blogspot. Παρατηρώντας τον πίνακα βλέπουμε ότι όλα τα domains που ασχολήθηκαν με τους Αγανακτισμένους είχαν πάνω από 40 άρθρα το καθένα.

 

Μελετώντας περαιτέρω την έρευνα που διενήργησε η BaaS, μέσω του AlterianSM2, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι πάνω από το 90% των άρθρων που δημοσιεύτηκαν στην περίοδο της έρευνας, είχαν θετικό πρόσημο σχετικά με το κίνημα των “Αγανακτισμένων”. Από τα πιο “ελκυστικά” για τους αρθρογράφους χαρακτηριστικά του κινήματος θεωρείται η έλλειψη οποιουδήποτε είδους κομματικοποίησης ή έστω κομματικής χροιάς. Ένα μικρό ποσοστό από τους αρθρογράφους βλέπει με σκεπτικισμό τις διαμαρτυρίες ελλείψει συγκεκριμένης πολιτικής πρότασης. Η γενικότερη εικόνα όμως είναι ότι όσοι ασχολήθηκαν με τους “Αγανακτισμένους” περιγράφουν την κίνηση αυτή σαν κάτι που περίμεναν από καιρό, που ίσως να άργησε λίγο (ή πολύ) αλλά τελικά έγινε.

Η Baas θα διενεργήσει μία ακόμη έρευνα σχετικά με το κίνημα, όταν τα πράγματα “πάρουν τον δρόμο τους” (όποιος κι αν αυτός), μετά το τέλος δηλαδή αυτής της διαμαρτυρίας. Τότε θα έχουμε την ευκαιρία για μια πιο σφαιρική και τελική ανάλυση του τι έγινε τελικά μέσα από τα κοινωνικά μέσα, τον αντίκτυπο που είχε η κινητοποίηση σε αυτούς που γράφουν σε αυτά, στην κανονική αλλά και στη virtual ζωή τους.

 

Από την Ομάδα Social Media της BaaS.

 

 


Share →

6 Responses to “Αγανακτισμένοι”. Τα social media δείχνουν τα δόντια τους. Μια ανάλυση!

  1. Μπορειτε να μας ενημερωσετε με ποια keywords εγινε η ερευνα; το πραγματικο buzz για το κινημα είναι τουλάχιστον 6πλασιο για καθε ημερα! Φοβαμαι οτι εχετε κανει χρηση λαθος keywords.

  2. Επισης το sentiment δεν ειναι δυνατον να μετρηθει, διοτι δεν υπαρχει σαφη αναφορά στο κινημα. Καποιος μπορει να μιλά για το κινημα αλλα εξυμνώντας το να γραφει υβριστικα σχολια προς τους πολιτικους για παραδειγμα.

    • baas says:

      Όλα μπορούν να μετρηθούν με το συγκεκριμένο εργαλείο της Alterian – αρκεί να έχεις διάθεση και να αφιερώσεις χρόνο. Το παράδειγμα που δίνεις με τα υβριστικά σχόλια για τους πολιτικούς, δεν είναι το sentiment, αλλά το content tone των συζητήσεων. To Alterian SM2 κάνει σαφή διαχωρισμό ανάμεσα σε αυτά τα δύο, ακριβώς για να μη γίνεται τέτοιο μπέρδεμα. Το παραπάνω post φυσικά δίνει μόνο μια εικόνα των ευρημάτων μας – είναι κάτι σαν δείγμα, δηλαδή. Καταλαβαίνεις ότι δεν γίνεται να ανεβάσουμε ολόκληρη την έρευνά μας στο site. Όσο για τα keywords, τα επιλέξαμε σύμφωνα με την πείρα, τη νοημοσύνη και την καθημερινή μας ενημέρωση. Θα χαρούμε ωστόσο να δούμε και τη δική σου ανάλυση του θέματος. Σε φαινόμενα όπως οι Αγανακτισμένοι δεν χωράνε ανταγωνισμοί. Αυτό είναι άλλωστε ένα από τα βασικά μηνύματα του όλου κινήματος.
      Με φιλικούς και ενωτικούς χαιρετισμούς,
      Η ομάδα της BaaS

  3. Καλησπερα και πάλι,

    Δεν τιθεται θεμα ανταγωνισμού σαφώς, απλα δεν βγαζω το ζουμι από την ερευνα γιαυτο επενεβησα.

    Δεν ειμαι σιγουρος για το ΠΩΣ προκυπτει απο την ερευνα αυτη η περιγραφή:

    “Μελετώντας περαιτέρω την έρευνα που διενήργησε η BaaS, μέσω του AlterianSM2, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι πάνω από το 90% των άρθρων που δημοσιεύτηκαν στην περίοδο της έρευνας, είχαν θετικό πρόσημο σχετικά με το κίνημα των “Αγανακτισμένων”. Από τα πιο “ελκυστικά” για τους αρθρογράφους χαρακτηριστικά του κινήματος θεωρείται η έλλειψη οποιουδήποτε είδους κομματικοποίησης ή έστω κομματικής χροιάς. Ένα μικρό ποσοστό από τους αρθρογράφους βλέπει με σκεπτικισμό τις διαμαρτυρίες ελλείψει συγκεκριμένης πολιτικής πρότασης. Η γενικότερη εικόνα όμως είναι ότι όσοι ασχολήθηκαν με τους “Αγανακτισμένους” περιγράφουν την κίνηση αυτή σαν κάτι που περίμεναν από καιρό, που ίσως να άργησε λίγο (ή πολύ) αλλά τελικά έγινε.”

    Θα πρότεινα να εμπλουτισετε την ερευνα με ποσοστα και συγκεκριμενες αναφορές.

    Ευχαριστω για την ανταποκριση.

  4. Αυτο που επισης “χανει” η ερευνα ειναι οτι το twitter κυριαρχει στα αποτελεσματα και το μεγαλυτερο κατα 3 εως 4 φορες buzz γινεται στο καναλι του twitter.

  5. […] των μέσων όπως συνέβη και στην έρευνα μας για τους Αγανακτισμένους. Από όσους  ασχολήθηκαν με τη χθεσινή εκδήλωση στα […]

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop us a note so we can take care of it!

Visit our friends!

A few highly recommended friends...